וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: רקטה יורטה בשמי גוש דן, אחרת נפלה בשטח פתוח

שתי רקטות פג'ר-5 נורו לעבר אזור תל אביב. מערכת "כיפת ברזל" יירטה אחת, והשנייה נפלה בשטח פתוח. אדם נפצע בינוני מפגיעת רקטה בשער הנגב, פצוע קל מפגיעה בבניין באשקלון

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הירי למרכז הארץ נמשך: כיפת ברזל יירטה הבוקר (ראשון) שתי רקטות פג'ר-5 שנורו לעבר אזור תל אביב, שעל שיגורן נטל חמאס את האחריות. בתגובה לירי, תקף חיל האוויר את המשגר הפג'ר ממנו שוגרו הרקטות ברצועת עזה. בעקבות השיגור אזעקה נשמעה ברחבי גוש דן, ומספר דקות לאחר מכן דווח על רכב שעלה באש במחלף וולפסון בחולון. חובשי הצלה גוש דן מסרו כי האש פרצה, כפי הנראה, בשל רסיסי רקטה שנחתו על הרכב לאחר היירוט שביצעה "כיפת ברזל". לא היו נפגעים באירוע.

מרסל ניזרי, עד ראיה לאירוע: "שמענו אזעקה יצאנו החוצה לראות. ראינו בחור מבוגר לבד פה בצומת. מכסה המנוע היה פתוח ועלה באש אמרנו לו שיזוז משם כי תכף האוטו יתלקח. הוא המשיך לכבות וראה שלא מצליח אז הלך לבגז' להוציא את דברים והאוטו החל לעלות באש. זה היה כל הסיפור". מרסל הוסיף כי הוא לא ראה רסיס שפוגע במכונית, למרות שהנהג טען כך. הרכב נשרף כליל.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
ההפוגה תמה: אדם נפצע קל מפגיעת רקטה במבנה באשקלון
פעוט בן שנה וחצי נהרג בעזה, אולפני "סקיי" הופצצו
רסיסים על עוטף עזה: הנזקים שגורמת "כיפת ברזל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכב נפגע מרסיס רקטה - ועלה באש. צומת וולפסון בחולון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפגיעת רקטה במועצה אזורית שער הנגב נפצע אדם באורח בינוני בראשו מרסיס של רקטה. הוא פונה באמצעות צוות מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע. מדובר באיש כוחות הכיבוי שהיה במקום עם צוותו לצורך כיבוי שריפת קוצים שפרצה ליד חורשה סמוך לאחד הקיבוצים במועצה.

באשקלון התפוצצה רקטת גראד בסמוך לבית ספר בעיר, ולא גרמה לנפגעים. מוקדם יותר בעיר נפגע אדם קל בכתפו מרסיסים, לאחר שרקטה התפוצצה בבניין וגרמה נזק. רקטה נוספת פגעה אף היא בבית נוסף באשקלון וגרמה לו נזק כבד, אך לא גרמה לנפגעים. "כיפת ברזל" יירטה רקטה נוספת ששוגרה לעבר העיר אשקלון, וכן כמה רקטות לעבר אשדוד. זמן קצר קודם לכן התפוצצה רקטה נוספת במועצה האזורית שדות נגב. במועצה האזורית אשכול התפוצצו שתי רקטות בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהנפילות.

בשיחה עם וואלה! חדשות, מסר מנכ"ל מד"א, אלי בין, כי חלק מהנפילות באשקלון פגעו בסמוך למבנים בעיר. "סך הנפגעים משעות הבוקר עומד על נפגע אחד מרסס ועוד חמידה נפגעי חרדה. צוותי מגן דוד אדום יצאו לסרוק את השטח, כדי לראות היכן הנפילות ומה הנזקים, וכמובן, אם ישנם נפגעים נוספים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פגיעת רקטה בכרב באשקלון, נובמבר 2012. דרור עינב
פגיעת גראד בחניון בניין, היום/דרור עינב

"בוקר לא קל עבר עלינו", סיפר ראש עיריית אשקלון, בני וקנין, במשדר וואלה! חדשות. "נורה כאן מטח רקטות ולצערי שני טילים פגעו פגיעה קשה בשני בניינים". לדברי וקנין, "יש כמה פגועי טראומה, בבניין גרים גם נכים וקשישים ויש בו מקלט תת-קרקעי ולא תמיד השכנים מספיקים להגיע למקלט בתוך 20 שניות. חלק גדול שהו קבוע במקלט עם מזרונים. האזרחים מילאו אחר ההוראות, ירדו שתי קומות למטה בחדר המדרגות וכך ניצלו חייהם. אילו היו נשארים בדירה היה יכול להיות אסון גדול בנפש. אני קורא לתושבים למלא אחר ההוראות".

רקטה יורטה מעל גוש דן: "רגועים בגלל כיפת ברזל". דרור פיקלני
יירוט נוסף בגוש דן. יירוט הרקטה ששוגרה אתמול לעבר אזור תל אביב/דרור פיקלני

"הירי ממשיך, כפי שאירע גם לפני המבצע", תיאר את המצב ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין. "200 רקטות התפוצצו באשכול רק בחודש האחרון, יש יותר נפילות מאז החל המבצע ומתקרבים ל-300 טילים ופצמ"רים. אנחנו נאלצים לאכול ארוחות בוקר וצהריים בדקה וחצי". עם זאת, הוסיף ילין, "ברור לנו שצריך לחקור שיניים ולתת לממשלה את הגיבוי ואת השקט. הגיע הזמן שיעשו סוף לדבר הזה שנמשך זה 12 שנים. אם לא יבינו שכדור על חקלאי דינו כטיל על תל אביב - לעולם לא נגיע להפסקת אש".

זירת נפילת הרקטה באשקלון, נובמבר 2012. דרור עינב
אזור פגיעת הרקטה באשקלון/דרור עינב

ברצועת עזה דיווחו הלילה פלסטינים כי חיל האוויר המשיך בתקיפות לאורך הרצועה. ההפצצות של חיל האוויר התבצעו על רקע דיווחים שונים מאמש לפיהם ישראל וחמאס קרובים לסיכום על הפסקת אש, דיווחים שהוכחשו בירושלים, כאשר סביב הרצועה נמשך ריכוז הכוחות לקראת כניסה קרקעית אפשרית לרצועה כחלק מהמשך מבצע "עמוד ענן". גורם פלסטיני רשמי מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי שיחות על הפסקת אש יימשכו הבוקר בקהיר, והוסיף כי "יש תקווה" להגיע להסכם. עם זאת הגורם סייג את דבריו והבהיר כי מוקדם מדי לקבוע אם מאמצי התיווך המצרי יישאו פרי.

בתוך כך, דובר צה"ל פירסם נתונים אודות תקיפות חיל האוויר ברצועה ומספר הרקטות שנורו לעבר ישראל. הלילה חצה צה"ל את רף אלף התקיפות ברצועה מאז תחילת המבצע. מנגד, לשטח ישראל נורו כ-500 רקטות, ולדברי צה"ל, 267 מהן יורטו על ידי סוללות כיפת ברזל.

צה"ל תקף מטרות ברצועה, שקט יחסי בדרום. רויטרס
תקיפת צה"ל בעזה, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully