וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ בתל אביב מהרקטות? "סוף סוף פגשנו את השכנים"

16.11.2012 / 20:20

מי שכונו "שותי האספרסו", על אדישותם לירי בדרום, נכנסו ביממה האחרונה למעגל הירי. "אני לא כל כך נלחץ, החברה יותר", מספר אורי. "זה כנראה צריך להסלים כדי שאפנים את זה"

צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן דוד

"שותי האספרסו" – כך כונו תושבי תל אביב, שלאורך השנים האחרונות שפר מזלם והם לא סבלו מנפילת רקטות בשטחם. ביממה האחרונה נפלו באזור העיר רקטות, בשני מטחים שונים, והתושבים המופתעים מיהרו להיכנס למרחבים המוגנים. אלא שכפי המסתמן, צריך יותר מזה כדי להבהיל את תושבי ה"עיר ללא הפסקה".

תושבים בתל אביב אורזים את חפציהם ונוסעים לירושלים, נובמבר 2012. דרור עינב
תושבי תל אביב אורזים את חפציהם ונוסעים לירושלים, היום/דרור עינב

"זה לא מטריד אותי יותר מדי", סיפר אורי, תושב תל אביב. "חברה שלי משבדיה, היא קצת נלחצת, ואני בעקיפין קצת נלחץ ומרגיע אותה. אולי אני קצת באשליה שזה לא יגיע אליי, אבל כרגע אני לא כל כך מפחד. כנראה שזה צריך להסלים לפני שאני אבין את זה". ליאור, אף הוא תושב העיר, הודה ש"זה לא היה כיף", אך הוא מצא גם נחמה: "לפחות סוף סוף פגשנו את השכנים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ברחו מהדרום לתל אביב: "הרגשנו בבית"

פליקס, תושב קריית גת, חשב ודאי שנמלט שמהאש בדרום אל העיר הגדולה – אלא שהרקטות תפסו גם אותו. "זו תחושה לא נעימה שאתה עוזב את הדרום כדי לבוא לבקר בתל אביב וגם פה אתה שומע את האזעקה. הרגשנו כאילו אנחנו בבית, כאילו שזה עוקב אחרינו עד לכאן. לא נעים. אי אפשר לחיות בני ערובה לגחמות האישיות של חמאס". גם תומר, תושב באר שבע, התאכזב לראות שבעיר הגדולה שומעים אזעקה ממש כמו בבית. "בהתחלה לא הבנו איך בדיוק יש כאן אזעקות. חברים שכנעו אותנו לבוא לכאן. זה היה לפני יומיים, ועכשיו המצב פה דומה לבאר שבע. זה מלחיץ. תמיד הרי אמרו שזה לא יגיע לתל אביב, וכשזה יגיע זה יחמיר".

היום, כאמור, נורו שתי רקטות לאזור תל אביב. הן לא גרמו לנפגעים או לנזק, וככל הנראה לא נפלו בשטח בנוי. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות על ירי רקטות לעבר ירושלים - לא ברור האם הכוונה היא לירי שבוצע לכיוון גוש דן או לירי אחר. בהודעה שפרסמה הזרוע הצבאית, היא הבטיחה "הפתעות נוספות". בעקבות הירי לעבר אזור המרכז הודיעה עיריית תל אביב כי המקלטים בעיר ייפתחו לציבור.

כוחות מילואים נערכים לכניסה לעזה , נובמבר 2012. בן קלמר
שר הביטחון אישר לצה"ל להגדיל את מכסות גיוס המילואים/בן קלמר

הערב הצטרף גם אזור ירושלים לטווח האש, כשרקטה נפלה באזור גוש עציון, ואזעקה נשמעה באזור ירושלים, וכן במבשרת ציון, מוצא עילית, ביתר עילית, מעלה החמישה, אורה, הר אדר אפרת, צור הדסה, נווה צוף וגבעת זאב. עדי ראייה דיווחו כי נשמעו פיצוצים ודובר מד"א מסר כי לא ידוע על נפגעים.

פגיעת רקטות באשדוד ,אוקטובר 2012. רויטרס
נזק מנפילת רקטה באשדוד, היום/רויטרס

בעקבות הירי, אישר שר הביטחון לצה"ל להגדיל את מכסות גיוס המילואים, זאת מעבר למכסות שכבר אושרו בהחלטות קודמות, קרי מעבר ל-16 אלף חיילי המילואים שכבר הותר לגייס. הבקשה הוגשה לאישור הממשלה כמקובל על ידי היועץ המשפטי למערכת הביטחון. ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר בעקבות הירי לעבר האזור כי "ניתן להמשיך את שגרת החיים בעיר ולהישמע להוראות פיקוד העורף. העירייה תרגלה את כל התרחישים וערוכה להם, המקלטים הציבוריים מוכנים אם נידרש על ידי פיקוד העורף לפתוח אותם".

  • עוד באותו נושא:
  • עמוד ענן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully