וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנקציות הורגות? נער אירני מת בשל מחסור בתרופות

משה-חי הגיגת

14.11.2012 / 14:30

בעקבות מותו של בן ה-15 שסבל מהמופיליה, תקפו גורמי אופוזיציה את השלטון האירני בקריאה למלא את מאגרי התרופות שהתרוקנו עקב הסנקציות. בטהרן מתעקשים: "ארצות הברית אשמה"

אתרי האינטרנט של האופוזיציה באירן דיווחו היום (רביעי) על מותו של נער בן 15 כתוצאה ממחסור בתרופות, שנובע ישירות מהסנקציות המערביות על אירן. בעוד האתרים ייחסו את מותו של הנער להתמודדות לקויה של המשטר עם המשבר שנוצר עקב הטלת הסנקציות, באתרי החדשות הממשלתיים מיהרו לייחס את הטרגדיה למערב ולארצות הברית בפרט. כך למשל, לידיעה באתר רשת פרס.טי.וי ניתנה הכותרת: "הסנקציות האמריקניות הרגו נער אירני".

הנער מנוצ'הר איסמעילי ליוסי, תושב העיר דזפול שבדרום מערב המדינה, מת כתוצאה מהמופיליה. בעקבות מותו, הפנו גורמי אופוזיציה את זעמם כלפי השלטונות על כך שמאגרי התרופות לחולים הולכים ונגמרים. ברשת גם הופצה תמונתו של איסמעילי, ומתחתיה הכיתוב המכוון לשלטון: "דיקטטור, התבייש לך".

אחמד קוידל, מנהל האגודה לסיוע לחולי המופיליה באירן, אמר לאתרים כי "למרבה הצער, נכון לעכשיו פחות חולי המופיליה נגישים לתרופות בעקבות הסנקציות. לפיכך, חולים רבים אינם יכולים להחזיק תרופות אלה בביתם ולהשתמש בהם בשעת חירום".

האתר "ח'בר אונליין" דיווח כי יו"ר ועדת הבריאות של הפרלמנט האירני, יחד עם חברי הוועדה עצמם, כבר הזהירו בעבר שהרזרבות של תרופות במדינה אוזלות. עם זאת, משרד הבריאות ושרת הבריאות האירנית, יצאו דווקא בהצהרה לפיה המשרד צפוי לקבל 600 מיליון דולרים, שיוקדשו למילוי מאגר התרופות האירני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully