וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם ו-40 שנה למחבל הדורס מיום הנכבה

גלעד גרוסמן

14.11.2012 / 12:49

השופטים קבעו שאיסלם עיסא, שדרס למוות את אביב מורג, "פתח במסע קטל עם משאית" ודחו בקשה להקל בעונש בשל הפרעת אישיות. המשפחה: לצד העצב העמוק, מרוצים מגזר הדין

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) מאסר עולם ועוד 40 שנות מאסר על איסלם עיסא, בן 24 מכפר קאסם, שהורשע ברצח אביב מורג ובשורה של ניסיונות רצח, במהלך פיגוע הדריסה בתל אביב ביום הנכבה במאי 2011. עיסא נכנס באור אדום לצומת שבו היו כלי רכב אחרים, ואף הגביר את מהירות נסיעתו. לאחר מכן הסיט את המשאית במתכוון במטרה לפגוע ברכב שבו נהג מורג, ואז האיץ את המהירות ופגע בכוונה בכלי רכב אחרים. בהכרעת הדין שניתנה בחודש יולי האחרון קבעו השופטים כי טענתו של עיסא, לפיה היה מחוסר הכרה והמשאית נסעה ללא שליטתו היא "אבסורדית", ודחו אותה על הסף.

גזר דין למחבל  לאיסלאם עיסא מיום הנכבה, נובמבר 2012. דרור עינב
הסיט את המשאית כדי לפגוע במורג. עיסא בבית המשפט היום/דרור עינב

"הנאשם פתח במסע קטל באמצעות משאית 18 טון", כתבו השופטים בגזר הדין. הם אף דחו את בקשת ההגנה לגזור עונש מופחת על עיסא בשל הפרעת אישיות: "הוא החליט להרוג אנשים חפים משפע שכל חטאם היה שנקרו בדרכו בכביש". השופטים קבעו שיש לגזור על עיסא 36 שנות מאסר בגין ניסיונות הרצח וכן עוד שורה של עונשים בגין העבירות השונות שביצע. כן הוחלט כי חלק ממאסרו יבוצע בחופף. בנוסף, חייבו השופטים את עיסא לפצות את משפחת מורג בגובה של 258 אלף שקל, ואת שאר הנפגעים – בסכום של 230 אלף שקלים בסך הכל.

פרקליטיו של עיסא, עורכי הדין יהושע רזניק ומופיד באדיר, אמרו כי בכוונתם לערער על הכרעת הדין. לדבריהם, עיסא מעולם לא התכוון להרוג אף אחד, לא יהודים ולא אחרים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דוד ואביב מורג, נובמבר 2011. שלומי גבאי
דוד ואביב מורג/שלומי גבאי

כחצי שנה לאחר פיגוע הדריסה, התאבד אב המשפחה דוד, שלא יכול היה לשאת את אובדן הבן אביב. היום מסרה משפחת מורג בעקבות גזר הדין: "שמנו את מבטחנו בבית המשפט לאורך כל הדרך ואנחנו מרוצים הן מגזר הדין, והן מהטיפול המסור והיסודי של גורמי הביטחון והפרקליטות שהביאו להרשעתו של המחבל הרוצח. בצד זה קיים בליבנו עצב עמוק שכן דבר לא יחזיר אלינו את יקירינו אביב מורג ז"ל שנרצח על ידי המחבל הנתעב ואבי המשפחה דוד ז"ל שקרס ושם קץ לחייו כחצי שנה לאחר הרצח. לאורך כל הדרך הבהרנו שמבחינתנו כמשפחה מדובר ברצח כפול שבוצע על-ידי מחבל נתעב, שקם בבוקר יום הנכבה כשכל מטרתו היא לרצוח כמה שיותר יהודים רק בגלל שהם יהודים. הדם של אביב ושל דודי נמצא על ידיו של המחבל הרוצח. אלמלא הרצח של אביב בפיגוע היינו היום משפחה שלמה ומאושרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully