וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: ישראל דורגה כמדינה הצבאית ביותר בעולם

לפי מדד מכון BICC, המזרח התיכון הוא האזור בו ההשקעה היחסית בצבא היא הגדולה ביותר. ארה"ב, בעלת תקציב הביטחון הגדול ביותר, דורגה במקום 29. ובאיזה מקום אירן?

ישראל היא המדינה הצבאית ביותר בעולם – כך קבע המחקר השנתי של מכון המחקר הגרמני BICC. המחקר נערך במימון ממשלתי מידי שנה, ומתבסס בעיקר על היחס בין יכולת צבאית לבין רמת הרווחה ב-135 מדינות שונות בעולם. במפתיע, האויבת הגדולה ביותר של ישראל, אירן, מדורגת במקום 34 בלבד – פחות מרוב שכנותיה, בהן אזרבייג'ן שבמקום השמיני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק בסיור בדרום בסוללת כיפת ברזל, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק מבקרים בסוללת כיפת ברזל, בחודש שעבר/דייב בוימוביץ'

המחקר מתבסס על שקלול נתונים שנאספו על ידי המכון עצמו, לצד נתונים שנאספו בין היתר על ידי קרן המטבע העולמית, המכון למחקר השלום בשטוקהולם וארגון הבריאות העולמי. במסגרת הדירוג, מקבלת כל מדינה "ניקוד" משוקלל המתבסס על נתונים כגון תמ"ג, יחס בין תקציב הצבא לתקציבי רווחה, יחס בין כוח האדם הצבאי לגודל האוכלוסיה וכדומה.

סינגפור במקום השני, סוריה בשלישי

כך למשל, שתי המדינות בעלות תקציב הביטחון הגדול בעולם, ארצות הברית וסין, מדורגות רק במקום ה-29 וה-82 בהתאמה. את העשיריה הפותחת מרכיבות בעיקר מדינות במזרח התיכון, בהן סוריה במקום השלישי, ירדן, כווית, בחריין וערב הסעודית. במקום השני ממוקמת סינגפור, ברביעי רוסיה ובשישי קפריסין. ישראל נותרה במקום הראשון מאז שנת 2007.

המזרח התיכון הוא האזור המוביל על פי המדד, כאשר כל המדינות בו מדורגות במקום ב-40 ומעלה. בין היתר דורגה לבנון במקום ה-17, מצרים במקום ה-28 ועירק במקום ה-26. גם דרום אסיה מדורגת גבוה יחסית, בעוד אמריקה הלטינית והמדינות האפריקאיות שמדרום לסהרה ממוקמות נמוך בדירוג.

יש לציין כי מספר מדינות, בהן גם כאלו שיכלו לזכות במקום גבוה ברשימה, לא נכללו במחקר - בין היתר בשל מחסור בנתונים. אריתריאה, שבשנים קודמות התברגה לעשיריה הפותחת, לא נכללה במחקר השנה. כמו כן, צפון קוריאה, שלפי מספר הערכות יכלה לזכות בקלות במקום הראשון, נעדרה מהמחקר בשל הערפול סביב תקציב הביטחון שלה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully