וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: שביתה היסטורית ברחבי אירופה נגד הצנע

איגודי עובדים באירופה החליטו להנהיג שביתה ראשונה מסוגה שתיערך בו בזמן בפורטוגל, ביוון, בספרד ובאיטליה, לצד הפגנות ענק במדינות נוספות. "זה סוג חדש לגמרי של מחאה"

על רקע המשבר הכלכלי המחריף באיחוד האירופי, תיערך היום (רביעי) לראשונה שביתת ענק וחוצת מדינות. השביתה, שנועדה למחות על מדיניות הצנע שמנהיג האיחוד, תקפיא לחלוטין את פעילות המשק בפורטוגל, ספרד, יוון ואיטליה, ובמקביל אליה ייערכו "שביתות הזדהות" והפגנות נוספות ברחבי אירופה.

כתובת גרפיטי הקוראת לשביתה במחאה על מדיניות הצנע של האיחוד האירופי, אנדלוסיה, ספרד, נובמבר 2012. רויטרס
כתובת גרפיטי באנדלוסיה שבספרד, הקוראת לשביתה ב-14 בנובמבר/רויטרס

השביתה תלווה במספר מכובד של הפגנות במדינות האיחוד, במחאה על עליית מספר מחוסרי העבודה בו למעל 25 מיליון בני אדם. על פי ה"טיים", מדובר בהפגנה יוצאת דופן בעיקר לאור התמיכה לה היא זוכה גם מארגונים ממוסדים שלרוב לא ששים ללכלך את ידיהם במחאה, כגון מספר ניכר של התאגדויות פועלים במדינות השונות.

בבלגיה ישבתו עובדי הרכבות, בעוד במלטה ובקפריסין ינהיגו איגודי הפועלים שביתה כוללת. בצרפת הודיעו איגודי הפועלים הגדולים כי יתמכו בהפגנות שייערכו במדינה, על אף שלא הוכרזה בה שביתה באופן רשמי. הפגנות ענק צפויות להיערך גם בבריטניה, בגרמניה, בשווייץ, בטורקיה, וכן בסקנדינביה ובמזרח אירופה.

מפגינים במדריד לקראת השביתה נגד מדיניות הצנע באיחוד האירופי, ספרד, נובמבר 2012. רויטרס
מפגינים במדריד, הלילה/רויטרס

כמה מחברות התעופה הגדולות באירופה - בהן "אייר-פראנס" ו"בריטיש איירליינס" - הודיעו על שיבושים שצפויים בטיסות, בעיקר אלו שצפויות להמריא או לנחות בספרד.

אלברטו גארזון, חבר קונגרס מטעם מפלגת השמאל בספרד, סיפר ל"טיים" כי "מעולם לא ראינו שביתה בה ארגונים ממדינות שונות נלחמים עבור מטרה אחת – זו לא רק ספרד, זו לא רק פורטוגל, אלו מדינות רבות שדורשות שינוי במבנה שלנו". לדבריו, "חשוב להבין כי מדובר בסוג חדש לחלוטין של מחאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully