וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה אלימה ביוון: "צעדי הצנע הורגים אותנו"

7.11.2012 / 21:35

המפגינים ניסו לפרוץ לפרלמנט באתונה, ניסו להצית בתי עסק ואף יידו בקבוקי תבערה לעבר השוטרים, שהשיבו בגז מדמיע וסילוני מים. "אין לנו דבר, נלחמים על פירורים"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

לאחר שאתמול (שלישי) פתחו ארגוני העובדים ביוון בשביתה בת 48 שעות, במחאה על צעדי הצנע החדשים שמתכננת הממשלה, פרצו היום עימותים אלימים בין שוטרים לכמאה אלף מפגינים מחוץ לבניין הפרלמנט באתונה. לטענת המפגינים, צעדי הצנע ימוטטו את העניים ויביאו לקריסת הכלכלה במדינה.

המפגינים יידו בקבוקי תבערה לעבר השוטרים ואף ניסו להצית מספר בתי עסק באזור, והשוטרים, כדי לנסות לפזר את ההמון, ירו לעברם סילוני מים וריססו גז מדמיע. פרץ האלימות החל כאשר קומץ מפגינים ניסה לפרוץ מחסום כדי להיכנס לפרלמנט, שם צפויים המחוקקים להצביע על הקיצוצים החדשים.

"הם שותים את דמנו"

המפגינים נשאו שלטים בהם נכתב "הילחמו! הם שותים את דמנו!" ויצאו לאחת ההפגנות הגדולות שנראו בעיר בחודשים האחרונים. אחת המפגינות, אמא לשני ילדים בת 52, סיפרה כי היא משתכרת 1,000 אירו בחודש בלבד. "הצעדים האלה הורגים אותנו לאט לאט ולמחוקקים לא אכפת", אמרה. היא הוסיפה: "הם עשירים, יש להם הכל. לנו אין דבר ואנחנו נלחמים על פירורים, כדי לשרוד".

בשל השביתה, שנכנסה ליומה השני, הופסקה התחבורה הציבורית, בתי ספר כמו גם בנקים ומשרדי ממשלה נסגרו והאשפה נערמת ברחובות. זו השביתה הכללית השלישית ביוון בחודש האחרון וגם בעבר התחבורה הציבורית לא פעלה, מרבית העסקים היו סגורים והיו שיבושים קשים בשדות התעופה ובנמלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully