וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת ענק באתונה: אלפים התעמתו עם שוטרים

ארגוני העובדים השונים ביוון ממשיכים לאחד שורות כדי להיאבק בהחלטת הממשלה לקבל את חבילת הסיוע הסופית מגרמניה, שפירושה עוד קיצוצים נרחבים במגזר הציבורי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אלפי שוטרים התעמתו הבוקר (חמישי) עם מפגינים בבירת יוון, אתונה. המפגינים, מכמה ארגוני עובדים, מחו על כוונת הממשלה לשנות את תנאי ההעסקה של עובדי המגזר הציבורי, וכן על הכוונה לקצץ בשכרם ולפטר אלפים מחבריהם. השוטרים השתמשו בגז מדמיע ובגז פלפל כדי לפזר את המפגינים, שיידו לעברם בקבוקי תבערה ואבנים. זו השביתה הכללית השנייה ביוון זה שלושה שבועות, וגם היום היו שיבושים קשים בשדות התעופה ובנמלים. התחבורה הציבורית לא פעלה ומרבית העסקים היו סגורים.

הפגנות באתונה במסגרת שביתה כללית של יממה. 18 באוקטובר 2012. רויטרס
גז פלפל על המפגינים/רויטרס

יוון, שנמצאת בגירעון חמור ומצבה הכלכלי נחשב לקשה ביותר מאז סוף מלחמת העולם השנייה, מוכנה לקבל סיוע נוסף מהאיחוד האירופי, שנאמד בכ-11 מיליארד אירו וחצי, ולפי דיווחים אחרים היקפו יהיה עד פי שניים מזה. תמורת חבילת הסיוע, שתהיה ככל הנראה הסופית והאחרונה, תיאלץ יוון לעשות שורה של קיצוצים נוספים במגזר הציבורי, ולפטר מספר לא-ידוע של עובדים במשרות ממשלתיות.

גרמניה היא המתווכת הראשית במגעים בין אתונה לגופים הכלכליים הראשיים של האיחוד - ה"טרויקה" - וליתר המדינות החברות בגוש האירו, שחלקן דורשות להשליך אותה ממנו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנות באתונה במסגרת שביתה כללית של יממה. 18 באוקטובר 2012. רויטרס
מצב כלכלי הקשה ביותר מאז סוף מלחמת העולם השנייה, אתונה היום/רויטרס

בשבוע שעבר, באה לאתונה הקנצלרית אנגלה מרקל, לביקור ראשון ביוון זה חמש שנים. היא התקבלה בהפגנות ענק ובדגלי המפלגה הנאצית, אך ביקורה הקצרצר הסתיים בשלום. המפגינים זעקו לעברה: "זוהי אינה המדינה שלך, הסתלקי מכאן וקחי אתך חבילת הסיוע שלך".

הפגנות באתונה במסגרת שביתה כללית של יממה. 18 באוקטובר 2012. רויטרס
יוון מוכנה לקבל סיוע נוסף מהאיחוד האירופי. אתונה היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully