וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל באה ליוון - המפגינים זעמו ושרפו צלבי קרס

קנצלרית גרמניה לא ביקרה ביוון זה חמש שנים, והבוקר נחתה באתונה כדי לתאם צעדי צנע נוספים. המשטרה אסרה על הפגנות, אך עשרות אלפי יוונים השתוללו ברחובות ומחו נגדה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

משטרת יוון התעמתה בבוקר (שלישי) עם עשרות אלפי מפגינים באתונה, שניסו לשבש את ביקורה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ביקור ראשון ביוון מאז החל בה המיתון העמוק לפני כחמש שנים. למרות שהמשטרה אסרה על המפגינים לצאת לרחובות, רבים מהם התקהלו בכיכר סינטגמה במרכז הבירה היוונית, ומחו נגד ביקורה של מרקל.

כמה מפגינים התחפשו לחיילים של הצבא הגרמני וצעקו "מרקל – החוצה". אחרים נופפו בדיוקנה של הקנצלרית ובדגל המפלגה הנאצית, ולאחר מכן הציתו אותם. עיתון אחד לפחות פרסם בשערו השוואה בין מרקל לאדולף היטלר.

מרקל באה לאתונה כדי לשדר ליוונים שמדינות גוש האירו - ובראשה גרמניה – טרם החליטו לסלק את יוון מגוש האירו, חרף המיתון העמוק שבו היא מצויה, וכי גרמניה מוכנה להעמיד לרשות יוון עוד חבילת סיוע, כדי לסייע לה להתאושש. המפגינים טענו מנגד כי מרקל ומשלחתה באו לאתונה כדי לרסק סופית את הכלכלה היוונית ולשעבד אותה תמורת תכנית צנע נוספת, שתשלח עוד מאות אלפי יוונים ללשכות האבטלה.

דיווח: יוון תקבל 31 מיליארד אירו תמורת קיצוצים נוספים במנגנוניה

הפגנות באתונה נגד ביקורה ביוון של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. 9 באוקטובר 2012. רויטרס
המפגינים קיבלו את מרקל בלבוש חיילי אס.אס/רויטרס

עם הגעתה של מרקל לפגישה עם ראש הממשלה אנטוניס סמארס, מפגינים צעקו "הסתלקי - זו לא הקולוניה שלך" ו-"זהו לא האיחוד האירופי - זוהי עבדות".

6,000 שוטרים נפרשו עוד משעות הבוקר המוקדמות ברחבי אתונה כדי לאבטח את הפמליה הגרמנית. בין היתר, נפרשו בבירה היוונית שוטרים סמויים, צלפים ורכבים של יחידות מיוחדות ללוחמה בטרור, כדי לאבטח את ביקורה בן שש השעות של הקנצלרית. אבטחה יתרה ניתנה לשגרירות הגרמנית ולאתרים גרמניים נוספים, בהם מכון גתה.

יש בעיות? ביוון, המשטרה דווקא מפנה אותך לניאו-נאצים

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
הפגנות באתונה נגד ביקורה ביוון של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. 9 באוקטובר 2012. רויטרס
עשרות אלפי מפגינים התעמתו עם שוטרים ברחובות אתונה/רויטרס
הפגנות באתונה נגד ביקורה ביוון של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. 9 באוקטובר 2012. רויטרס
טרם ברור כמה מהמפגינים נעצרו אחרי שהפרו את איסור המחאה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully