וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות בספרד וביוון: "לא אוכל לגמור את החודש"

26.9.2012 / 18:08

על רקע צעדי הצנע החדשים עליהם הכריזה ממשלת ספרד הקיפו אלפי מפגינים את בניין הפרלמנט. עשרות נעצרו ונפצעו בעימותים עם המשטרה. הפגנות גם מול השגרירות בתל אביב

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

על אף שביוון התחלפה לאחרונה הממשלה, צעדי הצנע עדיין נמשכים והאזרחים במדינה מוחים. עשרות אלפי עובדים ביוון שבתו היום (רביעי) מעבודתם ווצעדו לכיוון הפרלמנט במחאה על מדיניות הצנע המונהגת במדינה כמענה למצב הכלכלי. המפגינים יידו אבנים אל ניידות המשטרה, והמשטרה פיזרה אותם באמצעות גז מדמיע.

גם צעדי הצנע הנמשכים בהם נוקטת ממשלת ספרד מעוררים את זעמם של אזרחים רבים במדינה. מפגינים התעמתו אתמול עם המשטרה ברחובות מדריד במחאה על הצעדים הנוספים עליהם הכריזה הממשלה ביום חמישי שעבר לקראת גיבוש תקציב המדינה לשנת 2013.

הפגנות נגד הצנע בספרד. רויטרס
ההפגנות במדריד/רויטרס

אלפי מפגינים התכנסו בכיכר נפטון במדריד ויצרו שרשרת אנושית סביב הפרלמנט. מולם הציבה המשטרה מחסומים רבים ומשאיות ותגברה את כוחותיה ב-1,500 שוטרים לבושים בציוד לפיזור הפגנות. השוטרים השתמשו בכדורי גומי ואף הרביצו למפגינים באמצעות אלות על מנת לפזר את ההפגנה. על פי דיווחי המשטרה נעצרו 22 מהמפגינים ולפחות 32 נפצעו – ביניהם ארבעה שוטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנות מול שגרירות ספרד ויון בישראל ,ספטמבר 2012. דרור עינב
גם בישראל. הפגנה מול שגרירות ספרד בתל אביב, המפגינים חסמו את רחוב אבן גבירול/דרור עינב

ההפגנה הנוכחית אופיינה בקהל צעיר ונלהב יותר מההפגנות האחרונות שנוהלו בבירה הספרדית שאורגנו על ידי ארגוני עובדים. לדברי המוחים נמאס להם מהקיצוצים במשכורות המגזר הציבורי, בבריאות ובחינוך. "המשכורת השנתית שלי נחתכה ב-8,000 אירו ואם היא תירד עוד אני לא אצליח לסגור את החודש", אמר לואיס רודריגז, כבאי בן 36 שהשתתף בהפגנה. לדבריו, הוא אף שוקל לעזוב את ספרד. בישראל נרשמה הזדהות עם המפגינים בספרד, כאשר 70 בני אדם הפגינו מול בניין שגרירות ספרד ברחוב דניאל פריש בתל אביב, ובהמשך גם חסמו את רחוב אבן גבירול בעיר.

התקציב הנוכחי הוא התקציב השני אותו על ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי להעביר מאז נכנס לתפקידו בחודש דצמבר 2012. ממשלתו שואפת להקטין את הגירעון התקציבי שלה ב-60 מיליארד אירו עד שנת 2014. בנוסף נתונה ממשלת ספרד ללחצים מצד האיחוד האירופי ובעיקר גרמניה, הדורשים מראחוי להודיע האם בכוונתו לבקש חילוץ. "ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי חייב להפסיק 'לזגזג' ולהחליט האם ספרד צריכה לבקש סיוע חיצוני ממוסדות האיחוד האירופי או לא", אמרו השבוע בכירים במפלגתה של קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully