וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגרו הקלפיות: מי יהיו נציגי הבית היהודי בכנסת?

יהושע בריינר

13.11.2012 / 22:20

הסתיימה ההצבעה לרשימת המפלגה הדתית-לאומית לכנסת, וכעת תתחיל ספירת הקולות - אשר תסתייים סופית רק מחר בשעות אחר הצהריים. שיעור ההצבעה עמד על כ-60 אחוזים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

נסגרו הקלפיות בבחירות המקדימות לרשימת מפלגת הבית היהודי, ומתפקדי המפלגה הדתית-לאומית הכריעו את זהות נציגיהם בבחירות לכנסת ה-19. עם זאת, תוצאות סופיות צפויות להתפרסם רק מחר (רביעי) בסביבות השעה 16:00. בשלב זה נחשבים ששת המקומות הראשונים ברשימה לריאליים, והנציגים שייבחרו ישולבו ברשימה משותפת לכנסת עם נציגי מפלגת האיחוד הלאומי.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

שבוע לאחר שניצח נפתלי בנט את זבולון אורלב ונבחר ליו"ר המפלגה, נפתחו היום (שלישי) בשעה 15:00 הקלפיות ברחבי הארץ, ו-54 אלף המתפקדים ניגשו להצביע. בנט היה אחד מראשוני המצביעים, כשניגש לקלפי ברעננה על מנת לשלשל את הפתק למעטפה. "אנחנו פונים לציבור היהודי-ציוני במדינת ישראל, אלה שמדליקים נרות שבת בערב שבת, והולכים לבית כנסת לפעמים, אבל לא בהכרח עם כיפה על הראש", אמר בנט, "אנחנו נהיה הבית היהודי ציוני לכל מי שרוצה לחזור לערכים הטובים".

הקלפיות נסגרו בשעה 22:00, כששיעור ההצבעה עמד על כ-60% מן המתפקדים, יותר משיעור ההצבעה בבחירות לראשות המפלגה שנערכו בשבוע שעבר, אשר עמד על 40%.

על פי חוקי המפלגה, יכולים המתפקדים להצביע בעד חמישה מועמדים ב"שיטת האירוויזיון", כאשר שני המקומות הראשונים מזכים בניקוד גבוה יותר מאשר שלושת האחרים. המקום הרביעי ברשימה משוריין לאישה, והמקום החמישי - לצעירים.

נפטלי בנט מצביע ברעננה, נובמבר 2012. שלומי גבאי
"אנחנו נהיה הבית היהודי ציוני לכל מי שרוצה לחזור לערכים הטובים". בנט בקלפי ברעננה/שלומי גבאי

המועמד המוביל להיבחר למקום הראשון, אחרי בנט כמובן, הוא חבר הכנסת והעיתונאי לשעבר אורי אורבך, הנחשב לאהוד מאוד בקרב הציבור הדתי-לאומי. אורבך, שנתמך על ידי בנט, היה יוזם המפקד לבית היהודי, והפופולריות שלו בציבוריות הישראלית גם היא מסייעת לו.

מתמודדת בולטת נוספת הנתמכת באופן נלהב על ידי בנט היא איילת שקד, שעבדה לצד יו"ר המפלגה הטרי בלשכתו של בנימין נתניהו בשנת 2007, ומאז דרכיהם לא נפרדו. היותה של שקד חילונית מהווה נקודת מחלוקת בקרב מתפקדים רבים, שחוששים כי בחירתה תוביל לאיבוד זהותה הדתית של המפלגה. עם זאת, סיכוייה להיבחר גבוהים מאוד, בין היתר בשל היותה פעילה בולטת בימין בשנים האחרונות. מתמודדים ותיקים נוספים כמו חבר הכנסת לשעבר ניסן סלומיאנסקי וסגן ראש מועצת בנימין מוטי יוגב ינסו גם כן להתברג היום לחמישייה הראשונה. לצדם יתמודדו גם אבי וורצמן, סגן ראש עיריית באר שבע, הנתמך גם כן על ידי בנט, ד"ר דורון דנינו והרב רחמים ניסימי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נפטלי בנט מצביע ברעננה, נובמבר 2012. שלומי גבאי
בנט מבקר את תומכיה של איילת שקד, אחת מהמועמדות הבולטות. היום, ברעננה/שלומי גבאי

על המקום השמור לצעירים ייאבקו העיתונאי עמיעד טאוב, ג'רמי גימפל ויוני שטבון, שנחשב כמועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר, בין היתר בשל התמיכה לה הוא זוכר מיו"ר המפלגה והצל"ש שקיבל על תרומתו במלחמת לבנון השנייה. שטבון אף זכה לתמיכת רעייתו של רב-סרן רועי קליין, שנהרג בקרב בבינת ג'בל כשהסתער על רימון והציל את חיי חייליו. בקרב על הייצוג הנשי מתמודדות מלבד שקד - שעשויה להיבחר במקום גבוה יותר - גם חברת הכנסת לשעבר גילה פינקלשטיין, שמבקשת לשוב לקדמת הבמה הציבורית, וכן שולי מועלם, שבעלה משה נהרג באסון המסוקים כששירת כמג"ד בלבנון.

שיטת הבחירות המסובכת של המפלגה כבר הייתה מקור לתביעות משפטיות, ועדיין לא ברור האם בחירה באישה צעירה כמו שקד למקום גבוה תבטל את השריון לצעירים. בשל שיטת החישוב המסובכת, תוצאות הפריימריז יתבררו רק בשעות אחר הצהריים מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully