וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתלי בנט הוא היו"ר החדש של הבית היהודי

יהושע בריינר

6.11.2012 / 23:12

מספירת 90% מהקולות עולה כי בנט, מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר וכוכב עולה בציונות הדתית, זכה בבחירות לראשות המפלגה ברוב גדול לאחר שהביס את ח"כ אורלב, שצפוי לפרוש

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

מהפך בציונות הדתית - על פי ספירת 90% מהקלפיות עולה כי הכוכב העולה בציונות הדתית נפתלי בנט ניצח בגדול בבחירות לראשות המפלגה והביס את חבר הכנסת זבולון אורלב, שעתיד לפרוש ממנה. נכון לעתה, בנט מוביל עם 67% מן הקולות, לעומת 32% לאורלב.

מטהו של בנט כבר הכריז כי יחגוג את ניצחנו של היו"ר המסתמן החדש בתל אביב ואילו במטהו של אורלב כבר הפנימו כי אין סיכוי ממשי למהפך בקלפיות שעוד לא נספרו.

54 אלף מתפקדים בעלי זכות הצבעה יכולים היו להצביע בפריימריז, שנערכו בפעם הראשונה בתולדות המפלגה, ב-168 הקלפיות אשר פוזרו ברחבי הארץ ונסגרו בשעה 22:00. ועדת הבחירות של המפלגה הורתה על הארכת זמן ההצבעה בחצי שעה לארבע ישיבות.

לא רק בארה"ב: בחירות גם לראשות ב"בית היהודי". טל אנגלנדר
הבוחרים הכריעו בין שתי דרכים שונות לבית היהודי/טל אנגלנדר

בשעות האחרונות שלפני סגירת הקלפיות התקבלו תלונות מצד מספר מוסדות חינוך בציונות הדתית שטענו כי נמנע מתלמידיהם להצביע בקלפיות הסמוכות למוסדות במעטפות כפולות. בוועדת הבחירות של המפלגה דוחים את הטענות וטוענים שאפשרו לתלמידים מהישיבות וממוסדות החינוך הרלוונטיים להצביע במעטפות כפולות במקומות שהעבירו מבעוד מועד את שמות התלמידים.

ביום שליש בשבוע הבא יערכו הבחירות המקדימות על מקום ברשימת המפלגה לכנסת, בה יתחרו 15 מתמודדים: חבר הכנסת אורי אורבך, יצחק בן אריה, אהרון גימאני, ג'רמי גימפל, יהודה דוד, דורון משה דנינו, אבי וורצמן, עמיעד טאוב, מוטי יוגב, שולי מועלם, רחמים נסימי, ניסן סלומינסקי, גילה פינקלשטיין, יוני שטבון ואיילת שקד. על פי התקנון המקום הרביעי משוריין לאישה והמקום החמישי לצעיר.

כל הדיווחים באתר וואלה! בחירות:
ליברמן: "אני מתחייב - הליכוד ביתנו תזכה ב-47 מנדטים"
כחלון: לא הובטח לי דבר ולא איימו עליי
לפיד: מפלגת העבודה מציעה שנאת עשירים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

קיבל תמיכה מהשר הרשקוביץ

אורלב, שהצביע סמוך לביתו בירושלים, אמר מוקדם יותר: "אני מרגיש חיבוק אחד גדול מאנשי הציונות הדתית והתנועה, ואני מקווה שזה יבוא לידי ביטוי בקלפי". בנט, שהצביע סמוך למקום מגוריו ברעננה, הצהיר: "אנשים רוצים שינוי, אנשים רוצים משהו אחר. אין לי ספק שמשהו חדש מתחיל היום".

המתיחות בין אורלב בן ה-67, איש מפד"ל ותיק שזכה לאחרונה ל"אות הפרלמנטר" מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה, לבין בנט בן ה-40, שצמח בצה"ל ובעולם ההיי טק, רבה מאוד – לאור העובדה כי הם מייצגים תפיסות עולם שונות. אורלב, שאליו חבר גם השר דניאל הרשקוביץ, כבר הצהיר כי לא יישאר במפלגה אם בנט ייבחר.

בשורה רעה לראש הממשלה

בליכוד ובעיקר בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חששו מאוד נוכח האפשרות שבנט ינצח. ראשית, בשל הסכסוך בין ראש הממשלה לפוליטיקאי הצעיר, שניצת מאז עזב בנט את תפקידו כיו"ר לשכתו של נתניהו ב-2007. בנט, מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר, עזב את המשרה בטונים צורמים שכללו גם סכסוך עם הרעייה שרה, נתון שלדברי אורלב עשוי למנוע מנתניהו לצרף את בנט אל הממשלה. שנית, בליכוד חוששים כי בנט ייקח מהם מנדטים. בעימות בין השניים שנערך השבוע בתחנת הרדיו "גלי ישראל", הודה אורלב כי הוא בקשרי ידידות טובים עם אנשי נתניהו ואפילו עם מקורבו נתן אשל. "נתן ואשתו עדיין חברי מרכז המפד"ל, אבל הם לא בוחשים במפלגה שלנו", אמר אורלב.

מסיבת עיתונאים של זבולון אורלב על מועמדותו ליו"ר מפדל, כנסת, מאי 2012. עומר מירון
בקשרי ידידות טובים עם נתניהו ונתן אשל. אורלב מכריז על התמודדותו בחודש מאי/עומר מירון

הפער האידיאולוגי בין אורלב לבנט איננו גדול והוא נוגע בעיקר בסוגיה של פתיחת המפלגה גם לחילוניים. בעוד אורלב דוגל ב"מבחן הקומונר", כלומר, מי שאיננו ראוי לעמוד בראש סניף של בני עקיבא איננו יכול להתמודד במסגרת המפלגה לכנסת, בנט קורא לפתוח את השורות גם לחילונים. לראייה, הוא תומך במתמודדת איילת שקד, חילונית מוצהרת מתל אביב שמתמודדת ברשימה.

"חריש עמוק בשטח"

שני המתמודדים היו בטוחים בנצחונם עד לרגע האחרון. "אני מאמין באמונה שלמה שהתוצאות מחר יביאו לבחירתי", אמר אתמול אורלב, "אנחנו עשינו חריש עמוק בשטח, לא בזירה הווירטואלית אלא בזירת המציאות. בסופו של דבר לא סופרים בקלפי אימיילים או לייקים מכיוון שהמפלגה איננה כוכב נולד, ואני מאמין שנצליח מחר להביא את מספר הבוחרים הגדול ביותר. הצבנו לעצמנו שתי מטרות - האחת, שמירת צביונה הדתי של המפלגה בכדי שלא תהפוך לליכוד ב', והשנייה - שמי שיכול לעמוד בראש התנועה יהיה אדם בעל ניסיון, עם אחריות והישגים, ולא מי שהוא טירון פוליטי".

באופן לא מפתיע, גם בנט האמין שהתוצאות יהיו לטובתו. "אנחנו עובדים מאוד קשה כדי להביא את האנשים לקלפיות", הוא אומר, "אני מאוד אופטימי וחושב שהחל ממחר משהו חדש מתחיל. בשנים האחרונות המפד"ל הפכה להיות לא רלוונטית ולא נספרת על ידי ראשי המדינה". בנט הסביר כי בתכניותיו להחזיר את המצביעים אשר עזבו את המפלגה במערכות הבחירות האחרונות: "הציבור עזב את המפד"ל כי היא התנהלה בצורה סקטוריאלית. המהלך שלנו נועד להחזיר את כולם הביתה - החל ממאות אלפי המצביעים מהציונות הדתית ועד הקהל המסורתי והלאומי, ואנחנו מרגישים שזה מתחיל לקרות". בתגובה להאשמותיו של אורלב על חוסר ניסיונו, טען בנט כי "יש לנו נבחרת מגוונת. אני באופן אישי מביא איתי ניסיון מכהונתי אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו וממועצת יש"ע, אבל מה שחסר למפד"ל זה לא ניסיון אלא לחזור לציבור שלנו ולהחזיר אותו הביתה".

(עדכון ראשון - 23:40)

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully