וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההפסד: אורלב יתמודד לראשות העיר ירושלים?

יהושע בריינר

8.11.2012 / 8:30

גורמים פוליטיים בבירה לוחצים על הפרלמנטר שהובס בבחירות לראשות הבית היהודי להתמודד מול ניר ברקת בבחירות המוניצפליות בעוד כשנה. אורלב לוואלה!: לא יכול לאשר או להכחיש

מהכנסת לראשות העיר ירושלים? חבר הכנסת זבולון אורלב הודיע אמנם על פרישתו מהחיים הפוליטיים לאחר שהובס בבחירות לראשות מפלגת הבית היהודי, אבל שמו כבר נקשר בבחירות אחרות – הבחירות המוניציפליות. גורמים פוליטיים בירושלים לוחצים על אורלב להתמודד בעוד כשנה בבחירות לראשות העיר נגד ראש העיר הנוכחי ניר ברקת. הגורמים מעריכים, כי אם אורלב, תושב שכונת גבעת מרדכי בבירה, יחליט להתמודד – הוא עשוי לזכות גם בתמיכת החרדים שמעוניינים להציב מתמודד דתי מול ברקת.

דוד הדרי, סגן ראש העיר ירושלים מטעם המפד"ל ומקורבו של אורלב, אמר אמש (רביעי) כי "הנושא הוא תיאורטי בלבד, ולא ידוע לי שעניין שכזה הועלה באופן רציני, ולכן אין טעם להתייחס לנושא". אורלב עצמו סירב להגיב לפניית וואלה! חדשות בעניין. "אני לא יכול לאשר או להכחיש ולא מתכוון להתייחס לשום נושא פוליטי", מסר.

אתמול התבררו ממדי התבוסה שספג אורלב מול היו"ר החדש והצעיר של הבית היהודי נפתלי בנט. על פי ספירת הקלפיות, אורלב זכה לתמיכתם של 32% אחוזים בלבד מהמצביעים לעומת 67% תמיכה לבנט. היו"ר החדש זכה לקבל שיחת טלפון מפתיעה מראש הממשלה בנימין נתניהו שבירך אותו על ניצחונו. זוהי הפעם הראשונה זה שלוש שנים שבה שוחחו השניים, לאחר שהיחסים ביניהם עלו על שרטון בעת שבנט כיהן כראש לשכתו של נתניהו, בעת כיהן האחרון כראש האופוזיציה.

בשיחה אמר נתניהו לבנט כי ניצחונו מזכיר לו את ניצחונו שלו בפריימריז בליכוד ב-1993. בנט, בתגובה, אמר לנתניהו כי בכוונתו לתמוך בו לראשות הממשלה לאחר הבחירות בינואר הקרוב. גורמים בימין הביעו חשש כי נתניהו יימנע מלהכניס את בנט לממשלה בעקבות החיכוכים בין השניים והאיבה בין רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו לבין יו"ר הבית היהודי. עם זאת, בסביבת בנט דחו את הדברים.

יאיר אלטמן ושבתי בנדט סיעו בהכנת הידיעה.

לקריאה נוספת:
נפתלי בנט נבחר להנהיג את הבית היהודי, אורלב פורש
בנט יו"ר הבית היהודי - מה יקרה בגוש הימין?
בנט בנאום הנצחון: "לא מתבייש לאהוב את ישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully