וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בנאום הנצחון: "לא מתבייש לאהוב את ישראל"

יהושע בריינר

7.11.2012 / 7:00

היו"ר החדש של הבית היהודי הודה ליריבו אורלב, שהודיע על פרישה מהפוליטיקה, והודיע כי המפלגה תרוץ במשותף עם האיחוד הלאומי. "השאלה היא מי יהיה בקואליצה, לפיד או אנחנו"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

נפתלי בנט נשא הלילה (רביעי) דברים בתל אביב לאחר נצחונו בבחירות לראשות מפלגת הבית היהודי. את נאום הניצחון שלו פתח בנט בברכה לאלוהים ובתודות למתמודד המפסיד, ח"כ זבולון אורלב. "אני רוצה להגיד לזבולון אורלב תודה. רבים בציבור הישראלי חייבים לך חובה אישית, הציונות הדתית חייבת לך חוב היסטורי. לא נשכח את העשייה הציבורית שלך לאורך השנים" אמר בנט.

נפתלי בנט נבחר ליושב ראש מפלגת הבית היהודי, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
"אף מפלגה לא הצליחה להביא מספרים כאלה לקלפי בזמן קצר כל כך". נפתלי בנט/נמרוד סונדרס

"חברים, משהו חדש התחיל", המשיך בנט. "אם יש מישהו שעדיין חושב שהציונות הדתית סיימה את תפקידה, שהיא לא רלוונטית, היום הזה זה התשובה שלו". לדבריו, "אף מפלגה לא הצליחה להביא מספרים כאלה לקלפי בזמן קצר כל כך. אנשים, הצביעו פעם ראשונה בחייהם עוד לפני שהצביעו בבחירות לכנסת, כי הם האמינו שאפשר לשנות, שמה שהיה לא חייב להימשך. זה נאמר גם על ידי אלה שהצביעו בפעם העשירית אבל הרגישו כאילו זו הפעם הראשונה". עוד אמר בנט כי, "אני אוהב את מדינת ישראל, את ארץ ישראל, את עם ישראל - ואני לא מתבייש בזה. תורת ישראל איננה נחלת הדתיים בלבד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"השאלה היא מי יהיה שותף בקואליציה"

על אף חוסר הוודאות בנוגע לריצה משותפת נוספת עם מפלגת האיחוד הלאומי, הודיע הבוקר בנט כי שתי המפלגות יתמזגו לרשימה אחת אשר תתמודד בבחירות לכנסת. "אנחנו מתאחדים איתם והם בימים הקרובים יצטרכו להיסגר על מי באמת מרכיב אותם", אמר בראיון לרשת ב', "הגיע הזמן שלמחנה הלאומי לא יהיה רסיסי מפלגות, אלא מפלגה אחת גדולה". בהתייחסות לאפשרות שיצטרפו אליו גם פעילי הימין הקיצוני ברוך מרזל, איתמר בן גביר וחבר הכנסת מיכאל בן ארי, אשר בימים אלו מקימים מפלגה חדשה, אמר בנט כי "אני לא פוסל אף אחד בשום צד, אף פעם, אבל אני יודע שכרגע יש שם מפלגה עצמאית"

בנט קרא לבוחרים להצביע לבית הלאומי כדי להשפיע על הרכב הממשלה העתידית, ולמנוע ממשלת ימין-מרכז. "נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא", אמר, "השאלה היא איזה ראש ממשלה יהיה ועם מי הוא יהיה בקואליציה - עם לפיד או עם בית יהודי מאוד גדול. עם כמות דו ספרתית של מנדטים נוכל להיות גורם משפיע ומכריע בקואליציה הבאה".

בנט ניצח בגדול בבחירות לראשות המפלגה והביס את חבר הכנסת זבולון אורלב, שהודיע על פרישתו. 54 אלף מתפקדים בעלי זכות הצבעה יכולים היו להצביע בפריימריז, שנערכו בפעם הראשונה בתולדות המפלגה, ב-168 הקלפיות אשר פוזרו ברחבי הארץ ונסגרו בשעה 22:00. ועדת הבחירות של המפלגה הורתה על הארכת זמן ההצבעה בחצי שעה לארבע ישיבות.

ביום שלישי בשבוע הבא יערכו הבחירות המקדימות על מקום ברשימת המפלגה לכנסת, בה יתחרו 15 מתמודדים: חבר הכנסת אורי אורבך, יצחק בן אריה, אהרון גימאני, ג'רמי גימפל, יהודה דוד, דורון משה דנינו, אבי וורצמן, עמיעד טאוב, מוטי יוגב, שולי מועלם, רחמים נסימי, ניסן סלומינסקי, גילה פינקלשטיין, יוני שטבון ואיילת שקד. על פי התקנון המקום הרביעי משוריין לאישה והמקום החמישי לצעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully