וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכננו רצח נערה בשל ויכוח ברשת - וייכלאו לשנתיים

13.11.2012 / 1:30

בית משפט בהולנד הרשיע בן 17 ובת 16 בכך ששילמו לנער צעיר מהם על מנת שירצח את חברתם, על רקע ויכוח שפרץ בין הנערות לפני כשנה ברשת פייסבוק. השופט: "מזעזע ובלתי נתפס"

האלימות ברשת החברתית לא פוסחת גם על אירופה: בית משפט בהולנד הרשיע אתמול (שני) נערה בת 16 ואת חברה בן ה-17 במעורבות ברצח, במסגרת פרשה הידועה בהולנד כפרשת "רצח הפייסבוק".

השניים הורשעו בכך שבחודש ינואר, שילמו לנער צעיר מהם בתמורה לרצח נערה - בעקבות ויכוח שניהלו שתי הנערות ברשת החברתית. בית המשפט גזר על השניים, שהוזכרו בתקשורת ההולנדית בשמותיהם הפרטיים ווסלי ופולי, שנתיים מאסר במתקן כליאה לנוער ושלוש שנים של אשפוז במוסד פסיכיאטרי.

הנערה בת ה-15 שנרצחה, ג'ויס האו, ניהלה עם הנערה פולי ויכוח שנמשך מספר שבועות ברשת החברתית. כפי הנראה, הוויכוח פרץ בעקבות הודעה שפרסמה ג'ויס בחשבון הפייסבוק של פולי. בעקבות כך הזמינה הנערה יחד עם בן זוגה את רציחתה של האו. "העובדה שחברות בין שתי נערות יכולה להפוך לשנאה עמוקה ובסופו של דבר לרצח, היא מזעזעת ובלתי נתפסת", נמסר היום בהודעת בית המשפט של העיר ארנהם.

הנער בן ה-14 שדקר את הנערה למוות הורשע ברצח לפני כחודשיים. במשפטו הכחיש הנער כי קיבל תשלום בתמורה לביצוע העבירה, ואף טען כי פעל בעקבות לחץ שהפעילה עליו פולי. הוא צפוי לרצות את העונש המקסימלי לעבירה שביצע עבור קטין בגילו - שנת מאסר במתקן כליאה לנוער. כמו כן, הוא צפוי לבלות עד שלוש שנים במוסד פסיכיאטרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully