וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס של 40 אלף שקל לאחים שהשמיצו אחותם בפייסבוק

גלעד גרוסמן

22.10.2012 / 15:10

"היא מפגרת והיא תצטער על זה עד יום מותה", כתבו האחים על אחותם ברשת החברתית, וייאלצו לשלם על כך ביוקר. השופט קבע כי מדובר בלשון הרע: "אין כל הצדקה לפרסום דברי בלע"

בית משפט לענייני משפחה בתל אביב הורה בשבוע שעבר לזוג אחים לשלם 40 אלף שקלים פיצויים לאחותם ולבעלה, לאחר שנקבע כי דברים שכתבו עליהם ברשת החברתית פייסבוק, בעקבות סכסוך משפחתי ממושך, מהווים לשון הרע.

מפסק הדין עולה, כי בין האישה לאחיה והוריה קיים סכסוך ממושך, בין השאר סביב טענות של בנותיהן של בני הזוג, כי אביהן התעלל בהן. השתיים אף הגישו נגדו תלונה במשטרה. לפני כשנתיים הגישו הבעל והאישה בקשה לצו הגנה נגד הוריה ואחיה, בטענה שהם מסיתים את אחת הבנות נגדם. בדיון שנערך בנושא אמרה הנערה, שהיתה אז כבת 16, כי אביה איים להרוג אותה ואת אחותה. "אחותי באה עם נעליים בבוץ והוא אמר שהוא יעשה לה כמו שעשו לרוז (פיזם. ג"ג), יארוז אותה במזוודה ויזרוק אותה", אמרה.

השופט נפתלי שילה קבע אז כי אחיה של האישה פרסמו ביטויים פוגעניים נגדה ונגד בעלה, ואסר עליהם להסית או להגיד דברים שיש בהם בכדי לפגוע בהורים, ונאסר עליהם "לדבר סרה במבקשים ולערב את הקטינה בתחושותיהם כלפי ההורים". זמן קצר לאחר מכן הגישו ההורים תביעה על סך מיליון שקלים נגד אחיה והוריה של האישה. בין השאר נטען כי הם נאלצו לעזוב את מקום מגוריהם בשל הפרסומים. בין השאר כתבו האחים בפייסבוק: "משפחה – לא מדבר, עבודה – פוטר, מועצה – סולק, שכנים – רב עם כולם, חברים – אין. במה שהוא נוגע גוסס ומת", וכן כינו את הבעל "היטלר". על אחותם כתבו: "היא מפגרת והיא תצטער על זה עד יום מותה".

"הפרסומים מהווים הכפשות קשות", כתב השופט שילה בפסק הדין. "אין מדובר בגידופים 'קלים' אלא בכמות גדולה של דברי הכפשה ועלבון. מדובר בדברי בלע חמורים אשר בכל קנה מידה אובייקטיבי של 'האדם הסביר' הם מהווים לשון הרע. ריבוי הגידופים והעובדה כי הם לא נאמרו בהזדמנות אחת 'בעידנא דריתחא' אלא בארבעה מועדים שונים, תומכים אף הם בקביעה כי מדובר בלשון הרע". הוא הוסיף כי "אין כל הצדקה לפרסום דברי בלע וקללות. בהחלט ייתכן כי התנהלות הנתבעים בכל הקשור לבת וכעסם על הוריה, היו מוצדקים ונעשו מתוך דאגה כנה ועמוקה לבת. אולם, אף אם כך הדבר, תחושות קשות אלו לא התירו להם להכפיש ולבזות את התובעים בפייסבוק כפי שהם עשו". עם זאת, השופט קבע כי לא הוכח שהנזק לבני הזוג היה רב כפי שהם טענו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully