וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: ההחלטה שאקבל תושפע מהחלטת אולמרט

חברת הכנסת לשעבר קבעה, לדבריה, מסגרת זמן לראש הממשלה לשעבר, ועם סיומה היא תחליט האם להתמודד בבחירות הקרובות. "הסאגה תגיע לסיומה בתוך יומיים-שלושה"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

לבני מחכה לאולמרט: חברת הכנסת לשעבר ציפי לבני התייחסה היום (שני) לכוונותיה הפוליטיות לקראת הבחירות לכנסת ה-19. בכינוס במרכז הבינתחומי הרצליה היא הצהירה: "נתתי איזושהי מטריית זמן לאולמרט על מנת שיקבל את החלטותיו, ולכן אנחנו נמצאים עדיין באותה מטריית זמן, ולא הודעתי את החלטתי. אבל בוודאי שהחלטתו גם תשפיע על ההחלטה שלי... הסאגה הזו תגיע לסיומה. היא נמשכת יותר מדי זמן, והיא בוודאי תגיע לסיומה בתוך יומיים-שלושה".

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - ב וואלה! בחירות 2013

לבני הסבירה, כי "השאלה היא אם אפשר להקים גוש נגדי. אני לא מחפשת תפקיד. ניסיתי בחודש האחרון לבדוק במפגשים ושיחות עם ראשי מפלגות וגורמים ששייכים ל'מחנה האחר' שאני רואה עצמי שייכת אליו אם ניתן לייצר גוש או מערך שיש לו סדר עדיפויות אחד. בצד ימין של המפה - גם אם יש יותר מפלגות, יש סדרי עדיפויות שכולן מחויבות אליו. הצד השני הוא ברירת מחדל, מאחר שלא הצלחנו לייצר אותו גוש שיכול לייצר אלטרנטיבה שהיא ריאלית להחלפת ממשלה. לדעתי, זה פוגם בסיכוי לייצר את השינוי הנדרש".

חברת הכנסת לשעבר הוסיפה: "כבר הייתי בפוליטיקה, ואני מכירה את המגבלות. מראש אמרתי שהחזרה או אי החזרה שלי תהיה פונקציה גם אם אפשר לייצר חבירה. אין לי עניין בלהמשיך לפצל ולפלג את אותו מחנה שעל פי תפיסתי אני משתייכת אליו. כי אז מה הועילו חכמים בתקנתם? ובהתאם לשאלה האם באמת יהיה מישהו על המגרש – גם אם הוא לא אני, שבאמת מוביל ומייצר את האלטרנטיבה, שהיא האלטרנטיבה הראויה לראשות הממשלה".

בשלב זה העלתה לבני את שמו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שצפוי להודיע עם שובו מארצות הברית אם בכוונתו להתמודד בבחירות לכנסת. "במובן הטכני", אמרה חברת הכנסת לשעבר, "אני מוכרחה לומר שנתתי גם איזושהי מטריית זמן לאולמרט על מנת שיקבל את החלטותיו, ולכן אנחנו נמצאים עדיין באותה מטריית זמן ולא הודעתי את החלטתי. אבל בוודאי שהחלטתו גם תשפיע על ההחלטה שלי מבינת היכולת... האם אנחנו באמת מייצרים כאן עוד משהו, או רק מפצלים עוד ועוד ועוד את אותו מחנה. הסאגה הזו תגיע לסיומה".

לבני גם תקפה בחריפות את הליכוד - המפלגה שבה היא הייתה חברה. לדבריה, "הליכוד היה מפלגת לאומית-ליברלית, אבל במהלך השנים הלמד הליברלית הלכה והצמטמצה, והלמד הלאומית הלכה והתנפחה לממדים לא טבעיים, והיא הפכה ללאומנית. המפלגה שבה גדלתי היא אפס ליברליות והרבה לאומנות".

לקריאה נוספת:
לבני לפרס: אם תתמודד בבחירות - אתמוך בך
לבני שולחת רמזים על עתידה: "בקרוב יידעו כולם"
לבני: "האיחוד בימין מסוכן - צריך מהפך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully