וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפי לבני: "האיחוד בימין מסוכן - צריך מהפך"

28.10.2012 / 21:27

יו"ר קדימה לשעבר סירבה להתייחס לשאלה האם קיבלה הצעות לחזור לאחת המפלגות בזירה הפוליטית לקראת הבחירות וקוננה על תנועת הליכוד בה גדלה: "הדגל הלאומי הפך לדגל לאומני"

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

"אני נמצאת בנקודה שאני רוצה לוודא שלא רק אשמיע את קולי אלא שאתן למדינה את מה שהיא זקוקה לו – מהפך", כך אמרה הערב (ראשון) ציפי לבני בכנס התנועה הירוקה שהתקיים בבית סוקולוב בתל אביב, בתשובה לשאלה האם קיבלה פנייה מיו"ר מפלגת העבודה להצטרף לשורות המפלגה.

לגבי האיחוד בין הליכוד – התנועה בה צמחה לבני – לישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, אמרה יו"ר קדימה לשעבר כי המהלך עלול להיות הרה אסון, שכן הוא יכול להוביל ל"משילות בלי בלמים". לבני הוסיפה כי הליכוד יקצין בשל החבירה לליברמן. "אני מסתכלת על התנועה שבה גדלתי, הדגל הלאומי שינה את פניו לדגל לאומני", אמרה. "סיסמת הבחירות הולכת להיות עוצמה וכוח", אמרה לבני, "אבל מה שראינו ביום חמישי לא היה פסגת הכוח אלא פסגת הפחד".

בחירות 2013 - כותרות אחרונות:
סקרים: בין 35 ל-42 מנדטים ל"הליכוד ביתנו"
הוא מפחד? נתניהו ישכנע ראשי רשויות לתמוך באיחוד
מקורבי לבני: "תסכים לחזור רק כמועמדת לראשות הממשלה"

מפלגת התנועה הירוקה מארחת את ציפי לבני, אוקטובר 2012. דרור עינב
"מה שראינו ביום חמישי לא היה פסגת הכוח אלא פסגת הפחד". לבני, הערב/דרור עינב

אז פנתה לבני, שכיהנה כשרת החוץ בממשלת קדימה לתקוף את תפקודו של שר החוץ ליברמן. "הפכנו את עצמנו לגטו בתוך העולם", ציינה, "בואו נחשוב מה אנחנו יכולים לעשות חוץ מלהתאחד סביב הפחד. אם חולפת על פנינו הזדמנות – יש לקחת אותה".

בתוך כך, סקרים שפורסמו הערב בערוצי הטלוויזיה חוזים שיעורי תמיכה נמוכים לרשימת "הליכוד ביתנו". על פי סקר שפורסם בערוץ 10, הרשימה המאוחדת גורפת 35 מנדטים בלבד, זאת לעומת 42 מנדטים שהליכוד וישראל ביתנו מחזיקים בכנסת הנוכחית (27 ו-25 בהתאמה). עוד על פי הסקר, העובדה בראשות שלי יחימוביץ' זוכה לעלייה משמעותית עם 23 מנדטים, "יש עתיד" של יאיר לפיד גורפת 13 מנדטים וש"ס עולה ל-14 מנדטים לאחר שובו של הבן האובד אריה דרעי. בסקר שפורסם בערוץ 2, זוכה רשימת הימין ל-42 מנדטים, העבודה עם 23, יש עתיד תגרוף תשעה מנדטים וקדימה מתרסקת לחמישה מנדטים בלבד – לעומת 29 בכנסת הנוכחית. מפלגת עצמאות חצתה בסקר זה את אחוז החסימה, עם שלושה מנדטים.

  • עוד באותו נושא:
  • ציפי לבני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully