וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הירי: יישובים בגולן הונחו לרענן מקלטים

צה"ל הנחה את האחראים על הביטחון בישובים לוודא שהגישה למקלטים פנויה ושהתאורה בהם פועלת. עוד התבקשו התושבים להישאר קרובים למרחבים מוגנים ולהיות קשובים להתרעות

צילום: שגב דהן, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

(צפו בנפילת הפצמ"ר הסורי ברמת הגולן בשבוע שעבר)

במשך 39 שנים לא נשמעו כאלו הוראות ביישובי רמת הגולן: בעקבות ירי פצצת המרגמה מוקדם יותר היום (ראשון) מסוריה לעבר שטח ישראל, הונחו הישובים הסמוכים לגבול לוודא כי המקלטים תקינים ומוכנים למצב חירום. שושי דובדבן, אחראית "צוות החירום היישובי" במושב אלוני הבשן, שם נחתה פצצת מרגמה ביום חמישי שעבר, אמרה כי צה"ל הנחה את התושבים לבדוק כי התאורה במקלטים הסמוכים לבתים פועלת כסדרה, ושדרכי הגישה למקלטים פנויות. עוד התבקשו התושבים להישאר קרובים למרחבים מוגנים ולהיות קשובים למערכת הסלולרית שמתריעה טרם הנפילות.

ההתחממות בגבול הסורי - כתבות אחרונות:
לראשונה מ-73’: צה”ל ירה ארטילריה לסוריה
פצצת מרגמה נפלה באלוני הבשן בחילופי אש בסוריה
פצמ"רים בגולן: "אסור שהשגרה תהיה כמו בדרום"
שלוש פצצות מסוריה נפלו בגולן, אחת בתוך ישוב
ג'יפ מפקד גדוד נפגע מירי בגבול סוריה, אין נפגעים

לא רק בדרום: צה"ל ביצע ירי ארטילרי לסוריה. צילום מסך
תצפית מתל חזקה, היום/צילום מסך

המהלך החריג מגיע בעקבות לא פחות משלושה אירועים יוצאי דופן שהתרחשו בחודש האחרון בגבול שהיה אחד הגבולות השקטים ביותר של ישראל. האירוע הראשון היה ירי בנשק קל לעבר ג'יפ צבאי בו נסע מפקד גדוד בגולני, סמוך לגבול הסורי בשבוע שעבר. כלי הרכב בו נסע המג"ד ספג מספר פגיעות של קליעים, אולם לא היו נפגעים בתקרית. ביום חמישי שעבר נורו מספר פצצות מרגמה שנחתו בתוך אלוני הבשן, ומחוצה לו, גם מבלי לגרום לנפגעים או לנזק, והאירוע האחרון היום – כאשר פצצת מרגמה התפוצצה במוצב תל-חזקה במזרח הרמה.

נפילת פצמ"ר באלוני הבשן, נובמבר 2012. משה אסרף - ג'יליס, ג'יליס
אלוני הבשן, יום חמישי/ג'יליס, משה אסרף - ג'יליס

חיה הדר, מנהלת הישיבה התיכונית באלוני הבשן, סיפרה כי הירי היום הכניס את התושבים לעירנות גבוהה. "אנחנו מאוד מוטרדים וערניים למה שקורה מסביב", אמרה, "אני מאוד חוששת מהסלמה כתוצאת מתגובת השרשרת שתגיע מסוריה". הדר התייחסה גם לדמיון בין הנעשה בימים אלו בישובים הסמוכים לגבול רצועת עזה, למצבם של יישובי הרמה ואמרה כי "בזמן שלבנו עם תושבי עוטף עזה, אנחנו גם דרוכים וחוששים מהמהלך הבא בצפון".

אזור נפילת הפצמ"ר בשטח ישראל

בצה"ל עוקבים בדריכות אחר הנעשה מעבר לגבול הסורי, זאת לאחר שסוללת תותחנים השיבה בירי טיל מתקדם מסוג "תמוז" לירי פצצת המרגמה מסוריה היום. הרמטכ"ל בני גנץ יקיים הערב הערכת מצב בו ידונו המשתתפים במצב בגולן, ובחזית הדרומית. הרמטכ"ל סייר בגבול סוריה לפני שבוע בדיוק, בעקבות חדירת שלושה טנקים של צבא סוריה לשטח המפורז ברמת הגולן. בעקבות התקרית, מסר קצין בפיקוד הצפון לוואלה! חדשות כי הטנקים זוהו בתצפית של צה"ל, וכי תלונה רשמית הועברה בנושא לכוחות האו"ם בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully