וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ: "רק תקיפה גרעינית באירן תחסל תכנית הגרעין"

עם זאת, הרמטכ"ל לשעבר צוטט ב"סאנדיי טיימס" באומרו כי "ביבי צריך להיות משוגע כדי לחשוב על תקיפה כזאת". מומחה: "תקיפה קונבנציונלית לא תועיל, ישראל תאבד 20% ממטוסיה"

"הדרך היחידה להמיט חורבן על תכנית הגרעין של אירן היא באמצעות תקיפה גרעינית, אך אני מקווה שביבי לא משוגע מספיק כדי לחשוב על זה", אמר לאחרונה הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר לשעבר דן חלוץ, וכך הוא מצוטט הבוקר (ראשון) ב"סאנדיי טיימס" הבריטי, שדן באפשרות כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "זומם" תקיפה גרעינית באירן.

לפי הדיווח, מומחי ביטחון מערביים טוענים כי בישראל הבינו שתקיפה קונבנציונלית של מתקני הגרעין באירן צפויה לנחול כישלון מהדהד. כדי להמחיש זאת מובאת דוגמה בדמות מיקומו של המפעל להעשרת אורניום פורדו, המרוחק 30 קילומטרים מהעיר קום, אותו בנתה אירן בצלע הר ובעומק של 70 מטרים, כדי שיהיה עמיד וחסין מפני תקיפה אווירית. בשל כך, נטען, עומדות לרשות ישראל שתי אפשרויות תקיפה: פריסת כוחות למתקפה קרקעית, או שימוש בטילים בליסטיים בעלי ראש נפץ גרעיני.

"תכנית התקיפה של ישראל מתעדכנת בהתאם לאירן"

"תכנית התקיפה של ישראל מתקדמת ומתעדכנת בשנים האחרונות, בהתאם להתקדמות של אירן בפיתוח הגרעין", צוטט גורם ביטחוני בכיר. "בתקופת כהונתו של ראש הממשלה אריאל שרון", המשיך הגורם, "תקיפה באירן הייתה נוחה יותר, נוכח ההגנה האווירית חסרת היכולת שלה. אך כעת מערך ההגנה האירני שודרג והטקטיקה צריכה להשתנות בהתאם".

עוד דווח, כי מומחים מערביים מאמינים שהטיל הישראלי "יריחו 3" מסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני שבכוחו להחריב את המפעל בפורדו. לעומת זאת, בתקיפה קונבנציונלית, מעריכים המומחים, צפויה ישראל לאבד עד 20% ממטוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully