וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן: "התגובה למתקפה הישראלית תהיה כואבת"

8.11.2012 / 20:40

הנשיא בשיר הבטיח כי ארצו תגיב בעוצמה לפיצוץ במפעל הנשק בחרטום בחודש שעבר, אותו ייחסה סודן למתקפה ישראלית. כמו כן, הכחיש דיווחים על מצבו הבריאותי: "מרגיש מצוין"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בתיעוד הפיצוץ במפעל בחרטום)

נשיא סודן, עומר אל-בשיר, הבטיח היום (חמישי) כי ארצו תגיב בעוצמה לפיצוץ במפעל הנשק בבירה חרטום בחודש שעבר, אשר ממשלת סודן מייחסת לתקיפה אווירית מצד ישראל. תחנת הרדיו הממלכתית במדינה ציטטה הודעה מפי הנשיא, בה נכתב כי "התגובה למתקפה הישראלית תהיה כואבת". לא ברור האם מדובר באיום צבאי ממשי.

מוקדם יותר השבוע אמר סגנו של בשיר, אדם יוסף, כי ארצו לא תפסיק לתמוך בתנועת חמאס, על אף "התוקפנות הישראלית". "אנחנו תומכים בחמאס", צוטט יוסף בתחנת רדיו מקומית. הוא הוסיף כי "התוקפנות של ישראל לא מפחידה אותנו".

תמונת לווין המציגה את מיקום מפעל הנשק שלטענת סודן הופצץ בידי ישראל. AP
תמונת לווין של אזור המפעל לאחר הפיצוץ/AP

זמן קצר לאחר הפיצוץ הפנתה ממשלת סודן אצבע מאשימה כלפי ישראל, בטענה שמטוסיה הפציצו את המפעל. על פי דיווחים שונים, בהפצצה נהרגו שני בני אדם. בעוד ישראל סירבה להתייחס באופן רשמי להאשמות, סודן איימה כי תתלונן על ישראל בפני מועצת הביטחון של האו"ם. כמו כן, מספר שעות לאחר הפיצוץ אמר שר ההסברה של סודן כי ארצו "שומרת לעצמה את הזכות להגיב למתקפה".

לצד זאת, בהודעתו היום התייחס בשיר בן ה-68 לניתוח שעבר לאחרונה בערב הסעודית וציין כי מצבו הבריאותי "מצוין". בשבועות האחרונים הועלו חשדות בסודן לגבי מצב בריאותו של בשיר, עקב היעדרותו מאירועים וירידה בכמות הופעותיו הציבוריות. מהממשלה נמסר כי הניתוח שעבר בשיר השבוע היה "קטן ונקודתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully