וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר טורקי: נבקש להציב טילי פטריוט בגבול עם סוריה

7.11.2012 / 15:06

בעקבות "איום טילים פוטנציאלי" מסוריה, בטורקיה מתכוונים לבקש מנאט"ו להציב סוללות פטריוט בגבול. "הצבת טילי פטריוט כדי להתמודד עם איומים - צעד שגרתי תחת הוראות נאט"ו"

טורקיה עומדת להעביר בקשה רשמית לנאט"ו על מנת להציב סוללת טילי פטריוט לאורך גבולה עם סוריה, כך מסר היום (רביעי) גורם בכיר במשרד החוץ הטורקי. טורקיה, החברה בברית הצפון אטלנטית, עיבתה כבר את נוכחותה הצבאית לאורך הגבול עם סוריה, המתפרש על 910 קילומטרים. עד כה הגיבה טורקיה לירי ופגזי מרגמות לעברה - כתוצאה מהלחימה בין המורדים הסורים לכוחות המשטר - בירי דומה לעבר שטח סוריה.

חיילים טורקים סמוך לגבול סוריה, אוקטובר 2012. רויטרס
חיילים טורקים סמוך לגבול בין טורקיה לסוריה/רויטרס

"בנוגע לנושא טילי הפטריוט, בקשה רשמית תצא בקרוב", אמר הגורם לסוכנות רויטרס. הוא הוסיף כי יש על טורקיה איום טילים פוטנציאלי מסוריה ועל כן יש לה את הזכות לנקוט בצעדים נגד איום שכזה.

"הצבת טילים מסוג זה כצעד להתמודד עם איומים היא צעד שבשגרה תחת הוראות נאט"ו", אמר הגורם והוסיף כי הסוללות הוצבו בעבר על אדמת טורקיה במסגרת מלחמת המפרץ השנייה. דובר מטעם נאט"ו בבריסל מסר בתגובה: "לא קיבלנו כל בקשה. כפי שהמזכיר הכללי אמר בשני, הברית תשקול כל בקשה שמובאת למועצה הצפון אטלנטית".

לפני כחודש נהרגו חמישה בני אדם, ובהם ילד, בהתפוצצות מרגמה שנורתה מסוריה ונחתה בדרום-מזרח טורקיה. בתגובה השיבה אנקרה בירי ארטילרי. בהמשך החודש הצבא הטורקי ירה אש ארטילרית לעבר שטח סוריה לאחר ששני פגזים שנורו מכיוון סוריה התפוצצו בשטח טורקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully