וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: התחדשו חילופי האש בגבול סוריה וטורקיה

7.10.2012 / 19:40

פגז סורי שנחת בעיירה שבה נהרגו בשבוע שעבר חמישה אזרחים, הביא לתגובה טורקית נגד השכנה מדרום. שר החוץ הטורקי הבטיח כי "כל מתקפה עתידית תושתק" וקרא לאסד לפנות את כסאו

הגבול בין טורקיה וסוריה שוב מתחמם: פגז נורה בשעות הצהריים (ראשון) מכיוון סוריה ונחת בשטח טורקיה, בעיירה אקצ'אקלה הסמוכה לגבול הסורי. בתגובה, פתחו כוחות צבא טורקיה באש ארטילרית אל עבר סוריה. מדובר בתקרית השלישית מסוג זה בגבול בין שתי המדינות בימים האחרונים, ולא נרשמו בה נפגעים. מארגון זכויות האדם הסורי נמסר כי הפגזים שנורו על ידי טורקיה נחתו סמוך לעיירה הסורית תל אבייד.

ההפגזה הסורית היום, שגרמה לפעולת התגמול הטורקית, נחתה סמוך למפעל וגרמה נזק לכמה מחסנים, כמאה מטרים ממרכז העיירה אקצ'אקלה. באותה עיירה נהרגו ביום רביעי האחרון חמישה אזרחים טורקים - ארבעה ילדים ואישה - בהפגזה שהעלתה את המתיחות בגבול בין שתי המדינות. בתגובה להרג אזרחיה תקפה טורקיה מטרות בסוריה.

הגבול בין טורקיה לסוריה סמו לתל אבייד, אוקטובר 2012. רויטרס
גבול סוריה וטורקיה, סמוך לתל אבייד/רויטרס

בלילה שבין שישי לשבת שוב תקפה טורקיה יעדים בסוריה, בתגובה לפצצת מרגמה נוספת ששוגרה מכיוון סוריה. בחילופי האש בין הצדדים לא היו נפגעים. מארגון זכויות האדם הסורי נמסר כי הפגזים שנורו על ידי הטורקים נחתו סמוך לעיירה הסורית תל אבייד.

שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, הזהיר היום כי "כל מתקפה עתידית על טורקיה, מכל מקום, תושתק". כמו כן, הוא קרא לנשיא סוריה, בשאר אסד, לפנות את כסאו לטובת סגנו, פארוק א-שרע. לדבריו, סגן הנשיא הסורי הוא "אדם הפועל מתוך היגיון ומצפון, שלא לקח חלק בטבח במדינה".

הלחימה בסוריה נמשכת

בתוך כך, הלחימה בין כוחות הביטחון הסורים לבין המורדים במדינה נמשכים. מוקדם יותר דווח כי המורדים הסורים הצליחו להשתלט על מוצב של צבא סוריה סמוך לגבול הטורקי, והציבו את הדגל של צבא סוריה החופשי במבנה המוצב, הממוקם כקילומטר מהגבול. על פי עדי ראייה, באזור נשמעו עימותים בין כוחות המורדים לכוחות הביטחון של אסד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תצלומים שהפיצה סוכנות הידיעות הסורית מזירת הפיגוע המשולש בחלב. 3 באוקטובר 2012. AP
הריסות בעיר חלב שבסוריה, לאחר הפצצה בשבוע שעבר/AP

עימותים התקיימו גם בעיר הגדולה חלב, שם על פי דיווחים הפציצו מטוסי קרב ברובעים באב אל-חדיד ושער. כמו כן, דווח כי כוחות צבא סוריה תוקפים גם במוקדים שונים בדמשק ובחומס. פעילי אופוזיציה דיווחו כי לפחות עשרה בני אדם נהרגו ועשרות נהרגו ברובע טייבה הסמוך לחומס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully