וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בשמי ישראל? צפו במל"ט האירני החדש

משה-חי הגיגת

7.11.2012 / 12:01

סוכנות ידיעות אירנית חשפה תמונות ראשונות של המל"ט "קוקר 1" בעל יכולת להמראה אנכית. האירנים טוענים כי הוא מסוגל להעביר מידע בזמן אמת ללוויין ולהשתמש באנרגיה סולארית

סוכנות הידיעות "מהר" הציגה היום (רביעי) תמונות ראשונות מן המל"ט החדש שפיתחה אירן, "קוקר 1" בעל היכולת הייחודית של המראה אנכית. על פי הדיווח, ל"קוקר 1" יש יכולות שליטה על ידי קבלת תמונות בים וביבשה. לטענת האירנים, למל"ט ארבעה מנועים בעלי עוצמת רעש נמוכה, רדאר עבור פעולות שונות, מערכת ייצוב אופטי וחיבור ללוויין עבור העברת מידע בזמן אמת. נוסף על כך, למל"ט יכולת להשתמש באנרגיה סולארית ויכולת שיוט ימי.

כמו כן, מדווחת "מהר" כי למל"ט יכולת טיסה של שלוש שעות לטווח של 170 קילומטרים בגובה של 12 אלף רגל, וכן יכולת פעילות בכל שעות היממה, בכל תנאי השטח ביבשה ובים. הניסוי במל"ט נערך לפני מספר ימים וחשיפתו, כך על פי "מהר" צפויה עד לסוף חודש דצמבר הקרוב, כשהייצור שלו יחל לקראת פברואר הקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעל יכולת פעילות בכל שעות היממה, בכל תנאי השטח ביבשה ובים. "קוקר 1"/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוכנות הידיעות האירנית, המשמשת שופר לשלטונות בטהרן, ציטטה ביום ראשון מומחה בשם עבאס ג'אם, המעורב לכאורה בתכנון המל"ט. "המטוס לא משמיע קול, והוא אינו זקוק למסלול המראה כדי להמריא או לנחות", אמר ג'אם. לדבריו, המטוס ייחשף רשמית בתחילת השנה הבאה. לא נמסרו פרטים נוספים.

בחודש אוקטובר, הפיל חיל האוויר מל"ט אירני שטס בשמי הארץ. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לקח אחריות על שיגור המטוס, ואמר כי מדובר במטוס מתוצרת אירן שהורכב בלבנון.

בסוף החודש התייחס שר ההגנה של אירן, אחמד וחידי, להפלת המל"ט האירני, ואמר כי לארצו יש טכנולוגיות נוספות בתחום שטרם נחשפו. מחוקק אירני אמר כי אירן מחזיקה בתמונות מסווגות שצילם אותו מל"ט, אך אירן טרם חשפה אותן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קוקר 1"/מערכת וואלה!, צילום מסך
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully