וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הבחירות, סקר קובע: אובמה הגדיל את הפער ל-2%

על פי סקר ארצי, התמיכה באובמה נותרה על 48%, בעוד התמיכה ברומני צנחה ל-46%. במדינות המפתח, בהן אוהיו, הפער גדול אף יותר: "לאובמה 431 תרחישים לניצחון, לרומני 76"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מגדיל את הפער: לאחר תקופה ארוכה יחסית של שוויון בסקרים, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מוביל ב-2% על יריבו, מיט רומני – כך קובע סקר ארצי מסכם של סוכנות הידיעות רויטרס ומכון איפסוס שפורסם אמש (שני). על פי הסקר, אובמה זוכה ל-48% הצבעה בקרב בעלי זכות הצבעה, שיעור זהה לזה שפרסמה הסוכנות אתמול – אולם סיכוייו של רומני צנחו באחוז, וכעת הוא זוכה ל-46% תמיכה בלבד. לפי הסקר, אובמה מוביל על רומני ב-4% במדינת אוהיו (50% לעומת 46%), הנחשבת לבעלת יכולת להכריע את תוצאות הבחירות. אובמה מוביל על רומני גם בווירג'יניה ובקולורדו ה"מתנדנדות" (48% מול 47%), ואילו בפלורידה רומני הוא המוביל על יריבו, הנשיא המכהן, כאשר הוא זוכה ל-48% תמיכה. כל הפערים נמצאים בתחום הטעות הסטטיסטית.

המרוץ לבית הלבן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

ברק אובמה בעצרת בחירות במדיסון, וויסקונסין, נובמבר 2012. רויטרס
אובמה בוויסקונסין, היום/רויטרס

בתוך כך, העריכו אתמול פרשני רשת CBS כי לאובמה יתרון מוקדם של 46 אלקטורים על יריבו מיט רומני. לדברי העורך הפוליטי של הרשת, ג'ון דיקרסון, לאובמה מובטחים 237 אלקטורים, בעוד לרומני מובטחים 191 בלבד. על כל מועמד לגרוף 270 אלקטורים על מנת לנצח בבחירות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

בראיון לתכנית הבוקר של הרשת, ציין דיקרסון כי לאובמה ישנם 431 תרחישים שונים לניצחון בבחירות, בעוד לרומני ישנם רק 76. לדברי הכתב מייג'ור גארט, שדיבר אף הוא בתכנית, אם אובמה יזכה בפלורידה, הוא יזדקק לאלקטורים של מדינה אחת נוספת על מנת לזכות. מנגד, גם אם רומני יזכה בפלורידה, באוהיו, בווירג'יניה ובקרוליינה הצפונית - עדיין יהיה עליו לזכות במדינה נוספת.

היתרון המפתיע של רומני

עם זאת, ציין גארט כי במטה רומני עדיין אופטימיים - ובצדק - לאור ההערכות כי שיעורי ההצבעה בקרב מצביעים רפובליקניים יהיו גבוהים במיוחד השנה. "מסירות ושיעור הצבעה הם גורם חשוב", אמר גארט, "הרפובליקנים מאמינים שזה אחד היתרונות שלהם, אשר עשוי להפתיע רבים בליל הבחירות".

אובמה פתח את היום האחרון למסע הבחירות שלו בעצרת במדיסון שבוויסקונסין, בה השתתף גם הזמר ברוס ספרינגסטין. משם המשיך לעיר קולומבוס באוהיו, להופעה נוספת לצד ברוס ספרינגסטין וכן לצד המוזיקאי ג'יי זי. העצרת המסכמת של אובמה תיערך באיווה, ולאחריה ישוב לשיקגו שבאילינוי, בה יבלה את הלילה האחרון לפני ההכרזה הגורלית על המנצח בבחירות. סגנו, ג'ו ביידן, בילה את היום בווירג'יניה.

מיט רומני פתח את יומו בעצרת בפלורידה, המוגדרת כ"פרס הגדול" של הבחירות. המשך יומו העמוס של רומני כולל ביקור בווירג'יניה, ולאחריו ביקור במדינת המפתח אוהיו, שם נקבעה גם עבורו עצרת בעיר קולומבוס. לאחר מכן, יערוך את העצרת המסכמת של מסע הבחירות שלו בניו המפשייר. את הלילה יבלה רומני בבוסטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully