וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמץ אחרון: אובמה ורומני מנסים לשבור השוויון

על רקע הסקרים המנבאים קרב צמוד במיוחד, מתרוצצים היום המועמדים מעצרת לעצרת, ואף צפויים לנאום באותה עיר במדינת המפתח אוהיו. סקר ארצי של מכון רסמוסן: רומני מוביל ב1%

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יום הבחירות לנשיאות ארצות הברית יחל בעוד פחות מיממה, והמועמדים מדלגים ממדינה למדינה במאמץ אחרון לגייס מצביעים. על פי הסקרים הארציים, קיים שוויון בין המועמדים בקרב מצביעים מרחבי ארה"ב, אולם הנשיא המכהן, ברק אובמה, מחזיק ביתרון קל בחלק ממדינות המפתח. עם זאת, סקר חדש של מכון רסמוסן מנבא לרומני ניצחון עם 49% תמיכה ארציים, מול 48% של אובמה.

המרוץ לבית הלבן - סיקור מקיף בוואלה! חדשות

ברק אובמה בעצרת בחירות במדיסון, וויסקונסין, נובמבר 2012. רויטרס
"צריך אלוף בוושינגטון". אובמה בוויסקונסין, היום/רויטרס

על פי סקר חדש של רשת NBC וה"וול סטריט ג'ורנל", אובמה מוביל במדינת המפתח וירג'יניה באחוז בודד – עם 48% תמיכה מול 47% ליריבו מיט רומני. סקרים נוספים שפורסמו אתמול מציגים תמונה דומה, עם יתרון של אחוזים בודדים לאובמה במדינות מסוימות, לצד שוויון באחרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אובמה פתח את היום האחרון למסע הבחירות שלו בעצרת במדיסון שבוויסקונסין, בה השתתף גם הזמר ברוס ספרינגסטין. "כל עוד אני המפקד, תמיד נצליח להביס את אויבנו", אמר אובמה לקהל המריע בוויסקונסין, "אבל הגיע הזמן להשתמש בחסכונות שלנו אחרי עירק ואפגניסטן כדי לבנות מחדש את אמריקה". לדבריו, "התקציב שלנו משקף את ערכינו. כל עוד אני נשיא, אני לא הולך לזרוק ילד ממוסד חינוכי כדי לקצץ במסים". אובמה הוסיף: "לפני הכל, אנחנו לא דמוקרטים או רפובליקנים, אלא אמריקנים".

"האנשים שצריכים אלוף בוושינגטון הם הגברים והנשים שפגשתי במהלך מסע הבחירות. המפוטרים שצריכים לחזור לרכוש השכלה בגיל 55 – הם צריכים אלוף. הטבחים, המלצרים והמנקים שעובדים שעות נוספות במלון, ומנסים לחסוך כסף לבית ראשון או כדי לשלוח את הילד שלהם למכללה – הם צריכים אלוף".

מיט רומני בעצרת בחירות בסטנפורד, פלורידה, נובמבר 2012. רויטרס
רומני בפלורידה, היום/רויטרס

אובמה צפוי להמשיך מוויסקונסין לעיר קולומבוס באוהיו, שם יופיע פעם נוספת לצד ברוס ספרינגסטין וכן לצד המוזיקאי ג'יי זי. משם ימשיך אובמה לעצרת המסכמת באיווה, ולאחר מכן ישוב לשיקגו שבאילינוי בה יבלה את הלילה האחרון לפני ההכרזה הגורלית על המנצח בבחירות. סגנו, ג'ו ביידן, יבלה את היום בוירג'יניה.

מיט רומני פתח את יומו בעצרת בפלורידה, מדינה מתנדנדת נוספת בעלת 29 אלקטורים, המוגדרת כ"פרס הגדול" של הבחירות. לאחר מכן המשיך רומני לוירג'יניה, ומשם הוא צפוי להגיע למדינת המפתח אוהיו, ויערוך עצרת בעיר קולומבוס – בה מבקר היום גם אובמה. לאחר מכן יערוך את העצרת המסכמת של מסע הבחירות שלו בניו המפשייר. את הלילה יבלה רומני בבוסטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully