וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: סוריה סוגרת את משרדי חמאס בשטחה

ניר יהב

5.11.2012 / 21:47

על רקע התבטאויות מנהיגי חמאס לטובת המורדים במשטר, פרצו כוחותיו של אסד למשרדי הארגון במקום לא ידוע במדינה והחלו לפעול לסגירתם. סגנו של משעל: "חמאס תומך בעם הסורי"

לאחר חודשים של מתיחות, סוריה סוגרת רשמית את משרדי חמאס במדינה: רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה הערב (שני) כי מנגנוני הביטחון הסורים פרצו למשרדי ארגון חמאס במדינה והחלו לפעול לסגירתם. השלטונות בדמשק טרם מסרו הודעה רשמית בנושא, וגם חמאס טרם הגיב לדיווחים הללו בצורה מסודרת ורשמית. לא נמסרו פרטים נוספים אודות המשרדים שנסגרו והיכן הם ממוקמים.

בכיר חמאס, סלאח ברדוויל, הגיב לדיווחים אודות סגירת המשרדים, ואמר: "בין אם שלטונות סוריה סגרו את משרדי חמאס במדינה ובין אם לאו - הדבר הזה אינו מעסיק אותנו. מה שחשוב לנו הוא שהפלסטינים שנמצאים בסוריה לא ייפגעו כתוצאה מקרבות שם". עוד הוסיף: "אין לנו מידע מדויק אם המשרדים אכן נסגרו".

בשאר אסד וחאלד משעל בפגישה בדמשק, 2008. AP
"בוגדני וכפוי טובה". משעל עם אסד בשנת 2008/AP

התערערות היחסים בין חמאס לסוריה החלה מיד לאחר פרוץ ההתקוממות העממית במדינה לפני יותר משנה וחצי. בתחילת המחאה, נמנע חמאס מלהביע דעה והוא שמר על ניטרליות. עם זאת, ככל שחלף הזמן, החריפה המתיחות בין חמאס לסוריה, והארגון הפלסטיני מתח ביקורת מרומזת על המשטר הסורי. כתוצאה מכך, נאלצה הנהגת חמאס לעזוב את הבירה דמשק ולהעתיק את משרדיה למדינות ערביות אחרות, ובראשן קטאר ומצרים.

"משעל בוגדני וכפוי טובה"

בשבועות האחרונים, הקצין חמאס את הטון כלפי המשטר של הנשיא, בשאר אסד, והביע תמיכה ברורה ובלתי מסויגת במורדים. לפני כחודש וחצי, הביע ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, תמיכה במורדים הסורים ובהתקוממות שלהם נגד המשטר. בתגובה, כינה אותו ערוץ הטלוויזיה הממלכתי הסורי "בוגדני וכפוי טובה" וטען כי הוא "הפנה את גבו" לנשיא אסד.

סגנו של משעל, מוסא אבו מרזוק, השוהה בקהיר, אמר בימים האחרונים כי חמאס "גיבש עמדה ברורה ביחס למשבר בסוריה, והיא תמיכה בעם הסורי ובדרישותיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully