וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה ימים לבחירות: יתרון של 6% לאובמה באוהיו

סקר של רשת NBC, העיתון "וול סטריט ג'ורנל" ומכון הסקרים מאריסט קובע כי הנשיא מוביל על יריבו הרפובליקני במדינה שעושיה להכריע את המאבק. בפלורידה: יתרון של 2% לאובמה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מוביל על יריבו הרפובליקני מיט רומני ב-6% בקרב מצביעים ממדינת אוהיו וב-2% מקרב המצביעים מפלורידה – כך עולה מסקר משותף של רשת NBC, העיתון "וול סטריט ג'ורנל" ומכון הסקרים מאריסט שפורסם אמש (שישי) – ארבעה ימים בלבד לפני מועד הבחירות לנשיאות.

בחירות בארה"ב 2012 - סיקור מיוחד בוואלה!

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בעצרת בחירות בספרינגפילד, אוהיו. 2 בנובמבר 2012. Chip Somodevilla, GettyImages
יתרון במדינת המפתח החשובה. אובמה בכנס בחירות בספרינגפילד, אתמול/GettyImages, Chip Somodevilla

על פי תוצאות הסקר, אובמה זוכה ל-51% מקולות הבוחרים במדינת המפתח אוהיו, שעל פי הערכות התוצאות בה עלולות לקבוע את גורל המנצח. רומני, מנגד, זוכה לתמיכת 45% מהבוחרים. אוהיו נחשבת על ידי אנשי הקמפיין של רומני כמדינת מפתח, ועליו לנצח בה כדי להשיג את 270 האלקטורים הנחוצים לו לזכייה בבחירות.

בפלורידה הפער בין שני המועמדים עומד על 2%, כאשר אובמה זוכה ל-49% מהקולות לעומת 47% לרומני. תוצאות הסקר תואמות תוצאות של סקרים נוספים שנערכו בתקופה האחרונה בשתי המדינות. הסקר המשותף הקודם של NBC, "וול סטריט ג'ורנל" ומאריסט, שפורסם בחודש ספטמבר, הראה כי אובמה מוביל על פני יריבו הרפובליקני ב-7% באוהיו ו-5% בפלורידה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, נואם בכנס בחירות בווירג'יניה. רויטרס
סיבה לחשוש? רומני בכנס בחירות בווירג'יניה/רויטרס

"תושבי אוהיו, אתם הבורג המרכזי במערכת הבחירות. אתם הולכים לעזור לנו לזכות בבחירות", קרא אתמול סגנו של רומני, פול ראיין, במהלך עצרת הבחירות הגדולה ביותר שערכו השניים עד כה. הקהל המשולהב השיב בקריאות אחידות: "עוד ארבעה ימים". אנשיו של רומני, שניסו להציג את הכינוס כלא פחות מעצרת הניצחון של המתמודד הרפובליקני, טענו כי לפחות 30 אלף בני אדם הגיעו לאירוע, בעוד שמקור בשירות החשאי האמריקאי טען כי רק 15 אלף בני אדם נספרו בגלאי המתכות שהוצבו בכניסות למתחם.

רומני דחף לקיים את העצרת האחרונה בקמפיין, שהופסק זמנית עקב הסופה "סנדי", אשר הכתה במדינות החוף המזרחי בארצות הברית וגבתה את חייהם של כמאה בני אדם, דווקא באוהיו גם בגלל הסטטיסטיקה היבשה. עד כה אף מועמד רפובליקני לא הצליח להגיע לבית הלבן ללא תמיכת תושבי אוהיו. "אני סומך על התמיכה שלכם", אמר רומני לקהל, והוסיף כי "זו המדינה שאנו חייבים את תמיכתה כדי לזכות".

מיט רומני ופול ראיין בכנס בחירות במריון, אוהיו. 28 באוקטובר 2012. Justin Sullivan, GettyImages
הסגן הרפובליקני עקץ את הנשיא המכהן. רומני וראיין/GettyImages, Justin Sullivan

ראיין מצדו המשיך לדרבן את קהל התומכים שהתאסף במקום, ועקץ את הנשיא אובמה, שהרבה להשתמש במושג "תקווה" כדי לשכנע את האזרחים להצביע עבורו בקמפיין הבחירות ב-2008. "אנו רוצים להיות בטוחים שדיברנו עם כל אחד שאנו מכירים שמאמין בתקווה ושינוי, אך הוא יודע כי זה לא עבד עד עכשיו", אמר ראיין, והוסיף: "הגיע הזמן לבחור מנהיג. זה הרגע שבו האיש הנכון מגיע בעיתוי הנכון". אובמה מצדו, לא נשאר חייב, ובמהלך ביקורו במדינה קרא לתומכיו להצביע בבחירות ואמר כי "זו תהיה הנקמה הטובה ביותר".

מאה מבכירי המפלגה הרפובליקנית הגיעו לכנס באוהיו, שיחתום את מסע הקמפיין של רומני לבית הלבן. שניים מיריביו של רומני במרוץ על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות, ריק סנטורום וריק פרי, התייצבו לימינו. מושל לואיזיאנה, בובי ג'ינדאל, הסנטור מרקו רוביו מפלורידה והסנטורית קלי אייוט מניו המפשייר, הביעו תמיכה בצמד רומני-ראיין גם כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully