וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוניסיה: "סוכל ניסיון לחטוף יהודים תמורת כופר"

1.11.2012 / 16:59

גורמים רשמיים דיווחו כי ארבעה צעירים, בהם שוטר, נעצרו בחשד לתכנון חטיפת יהודים מקומיים. ראש הקהילה היהודית הגדולה במדינה: "יש קמפיין הפחדה נגדנו, אך לא נעזוב"

ממשלת תוניסיה סיכלה ניסיון לחטוף יהודים מקומיים תמורת כופר, כך מסר היום (חמישי) גורם רשמי במשרד הפנים במדינה. עוד נמסר כי ארבעה צעירים, בהם שוטר, נעצרו בחשד למעורבות בתכנון החטיפה. "כוחות הביטחון סיכלו תכנית לחטוף צעירים יהודים בג'רג'יס", מסר הגורם, לופי חידורי, "המשטרה עצרה ארבעה צעירים וכן החרימה שני כלי נשק".

בעיתון המקומי "אל-חסאד" דווח כי השוטר העצור, אשר בעבר עסק באבטחת הקהילה היהודית באזור, הוא שגיבש את התכנית והקים סביבו את תשתית החוטפים. על פי החשד, השוטר גייס צעירים מקומיים על מנת לקחת חלק בחטיפה. עוד דווח כי השוטר היה פעיל בקבוצה איסלמית קיצונית שפעלה באזור, וכי הוא תכנן לחטוף יהודים שנהגו לבלות על החוף בערב יום שישי.

בית כנסת של הקהילה היהודית בג'רבה, תוניסיה. AP
בית כנסת בג'רבה/AP

תושב יהודי בעיר ג'רג'יס, שהקהילה היהודית בה מונה כמאה תושבים, סיפר כי לפני חשיפת הפרשה תוגברה האבטחה בעיר. "תהיתי מדוע רכב צבאי נוסף חנה מול בית הכנסת שלנו בשבוע האחרון, ואז קראתי על המעצר", סיפר לאתר JTA.

"חששות רבים בקהילה היהודית"

ראש הקהילה היהודית של האי ג'רבה בתוניסיה, פרז טרבלסי, ציין כי המיעוט היהודי בטוניסיה חי תחת תחושת איום מתמיד. "קיימים חששות רבים בג'רבה ובזרזיס", מסר, על הממשלה לספק לנו הגנה רבה יותר". לדבריו, בתוניסיה מתנהל "קמפיין הפחדה" על מנת לעודד את היהודים לעזוב את המדינה. עם זאת, ציין: "זאת המדינה שלנו ולא נעזוב אותה".

הקהילה היהודית בתוניסיה מונה כיום כ-2,000 בני אדם בלבד, המרוכזים בעיקר באזור ג'רג'יס ובאי ג'רבה. מאז גל ההגירה הגדול האחרון של היהודים מחוץ למדינה לפני מספר עשורים, היחסים בין המיעוט היהודי ליתר התושבים במדינה היו מתוחים אך יציבים יחסית, מלבד מספר תקריות אלימות בודדות, בהן פיגוע בבית כנסת בג'רבה בשנת 2002.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully