וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד ממנהיגי הקהילה היהודית בתימן נדקר למוות

ניר יהב

22.5.2012 / 17:47

תחילה דווח בכלי תקשורת ערבים, כי מצבו של המותקף, אהרון יוסף זנדאני, קשה, אך לבסוף הוא מת מפצעיו. בנו: "התוקף טען כי אבי כישף אותו ופגע בפרנסתו". התוקף נעצר

אחד ממנהיגי הקהילה היהודית בצנעא, בירת תימן, נדקר למוות בידי מוסלמי – כך דיווחו היום (שלישי) כלי תקשורת ערבים. לפי הדיווחים, היהודי שהותקף הוא אהרון יוסף זנדאני, בן 50. תחילה דווח כי זנדאני נפצע באורח קשה, אך מאוחר יותר הוא מת מפצעיו בבית החולים. מדיווחים נוספים עולה, כי התוקף הוא עאבד אל-חרבי וכי הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון.

בנו של זנדאני, יחיא, סיפר כי אביו נדקר בצווארו ובבטנו בשוק סעואן, הסמוך לשגרירות האמריקאית בצפון מזרח העיר צנעא וכי הוא הועבר לניתוח בבית החולים. "התוקף הוא אדם מוכר שטען כי אבי כישף אותו ופגע בפרנסתו", סיפר הבן.

בשנת 2008 נרצח אחד מראשי הקהילה היהודית הקטנטנה במדינה, מורה יהודי בן 35 ששמו משה נהרי. נהרי, שהותיר אחריו אישה ותשעה ילדים, נרצח בלב העיר ריידה לאור יום. באחרונה קרא הרב יחיא יוסף מוסא, רב הקהילה היהודית בתימן, לנשיא תימן לאפשר למיעוט היהודי - כמו גם לנציגים של יתר המיעוטים המתגוררים בתימן - לשלוח נציג מטעמם לפרלמנט. רוב יהודי תימן עברו להתגורר בישראל עד 1950 וכיום מתגוררים שם 300 יהודים בלבד, רובם בצפון מזרח צנעא.

עוד באותו הקשר:
מרוקו: יהודי נרצח במכות פטיש בשל סכסוך כספי לפני כחודשיים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully