וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר של הרס בניו יורק ובניו ג'רזי: 33 הרוגים מהסופה "סנדי"

30.10.2012 / 16:58

7.3 מיליון תושבים בארה"ב נותרו ללא חשמל. ראש העיר ניו יורק העריך כי הרכבת התחתית תמשיך לשבות בארבעת הימים הקרובים לפחות. מושל ניו ג'רזי: "אירוע בממדים שלא ראינו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

לפחות 7.3 מיליון בתי מגורים ובתי עסק במדינות החוף המזרחי בארה"ב נותרו היום (שלישי) ללא חשמל לאחר שהסופה "סנדי" החריבה את קווי החשמל בהן. אספקת החשמל לכרבע מהבתים בניו יורק הופסקה בעקבות הרוחות העזות, השיטפונות וההצפות. בניו ג'רזי, שלפי שעה נראה כי חוותה את הנזק הרב ביותר, הופסקה אספקת החשמל לכ-2.3 מיליון תושבים. סוכנות הידיעות AP דיווחה כי לפי שעה נהרגו 33 בני אדם כתוצאה מנזקי הסופה בארה"ב.

הכל על הסופה "סנדי"
צפו: ”סנדי” השליכה מכלית ענק אל החוף בניו יורק
”אזור אסון” בניו יורק; סכר שקרס הציף ערים בניו ג’רזי
מומחה מסביר: ”סנדי” צפויה להסתיים רק ביום שישי

צפו במסלול הסופה ובאזורים המנותקים מחשמל

"זו הפסקת החשמל הרחבה ביותר שהייתה לנו בעקבות סופה בכל ההיסטוריה", אמרה ג'ון מיקסד, סגן נשיא חברת החשמל המקומית. החברה "קון אדיסון" קראה ללקוחותיה לגלות סבלנות לקראת ההצפות "חסרות התקדים" שצפויות להותיר בתים במדינות באזור ימים שלמים ללא חשמל. "אנו צופים כי לקוחות מסוימים יהיו ללא חשמל שבוע עד עשרה ימים", העריכו ברשות החשמל הממלכתית בלונג איילנד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

צפו בשידור חי מנזקי הסופה בצפון-מזרח ארה"ב

LIVE

בניו יורק ובניו ג'רזי התעוררו בשעות הצהריים (שעון ישראל) ליום קשה ולמראות ההרס שהותירה הסופה האימתנית. הגשמים העזים, הרוחות וההצפות הותירו תושבים רבים ללא קורת גג ואלפים נמלטו לתפוס מחסה במקלטים שנפתחו לטובת הפינוי.

מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, סיפר אחר הצהריים כי במדינה נפתח כבר מקלט שישי כדי לקלוט את התושבים שנמלטו מבתיהם וכי צוותי החילוץ פועלים ביתר שאת במדינה. לדבריו, כ-5,500 בני אדם כבר מאכלסים את המקלטים. הוא העריך כי הנזק שנגרם עד כה מהסופה הוא כפול מזה אשר נגרם מהוריקן "איירין" בשנה שעברה. "בהוריקן 'איירין' לקחו 18 ימים לשיקום", אמר במסיבת עיתונאים שקיים. "אך הפעם ייקח יותר מכך. מזג האוויר מקשה על השיקום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ניו יורק, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

לדברי כריסטי, 73 כבישים ראשיים נסגרו בשל הצפות ועצים שקרסו. הוא קרא לתושבי ניו ג'רזי להימנע מנסיעות לא הכרחיות. "אם אינכם מכירים נתיב נסיעה בטוח – הימנעו מנסיעה לעבודה", הזהיר. הוא הוסיף כי כבישים שניזוקו נבדקים על ידי מהנדסים להערכת הנזקים וכי עבדות לתיקון הנזקים יחלו מהר ככל הניתן. עוד אמר כי נגרם נזק בקווי הרכבת של ניו ג'רזי וכי התחבורה ציבורית מוצפת במי שטפון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"נעשה הכל כדי לצאת מהמצב הזה ולחזור לשגרה מהר ככל האפשר". ניו יורק, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

"אנו נעשה הכל כדי לצאת מהמצב הזה ולחזור לשגרה מהר ככל האפשר", אמר כריסטי. "אתם יכולים לסמוך עליי שאפעל עם הצוות שכאן כדי לעשות כן. מדובר באירוע שלא נתקלנו בו בממדים אלה עד כה". לשאלות הכתבים השיב כי אין בידיו את שמות ההרוגים. "רמת ההרס אינה עולה על הדעת.. זה מעבר למה שחשבתי שאי פעם אראה. זה נוראי".

רחוב מוצף באנפוליס, מרילנד, לאחר פגיעת ההוריקן "סנדי", אוקטובר 2012. AP
מרילנד, היום/AP

מחשש שמשאבות הקירור שלה לא יצליחו לצנן את ליבתה, הושבתה היום תחנת כוח גרעינית בניו ג'רזי. מפעילת הכור, חברת PSEG, אמרה כי המשאבות בתחנת "סיילם", השוכנת לחופי מפרץ דלאוור, כובו באופן ידני. כמו כן נמסר כי התחנה מנוטרת, וכי אין בה כרגע תקלות.

הריסות בית שנשרף בגלל פגיעת ההוריקן "סנדי" בניו יורק, אוקטובר 2012. AP
ניו יורק, היום/AP

ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג, ערך גם הוא מסיבת עיתונאים בשעות אחר הצהריים והעריך כי הרכבת התחתית לא תחזור לפעול בארבעת הימים הקרובים ואולי גם בחמשת הימים הקרובים. "הסופה עזבה את ניו יורק", אמר. "זו הייתה סופה נוראה, אולי הכי קשה שהייתה לנו. המשימה הראשונה היא להציל חיי אדם". לדבריו, 22 שריפות אירעו במהלך הסופה, רובן תחת שליטה. הוא הוסיף כי רבים מתושבי ניו יורק איבדו את בתיהם וכי 76 מקלטים פתוחים לטובת אלה שנאלצו להתפנות. "המשימה הראשונה שלנו היא להגן על חיי אדם ולכן פינינו אנשים", הסביר והוסיף כי הוא צופה כי מספר ההרוגים יעלה.

"יש הצפות ברכבת התחתית וגם המנהרות מוצפות ויהיה קשה לשקם אותן", הוסיף בלומברג ואמר כי כעת נעשות פעולות להפעלת תחבורה ציבורית חלופית. "עד מחר נשקם את רוב התחבורה הציבורית", הבטיח. לדבריו, נכון לעכשיו, המרחב האווירי של ניו יורק סגור. הוא קרא לתושבים להימנע מנסיעה לעבודה, כאשר הנסיעה אינה בטוחה והזהיר מהתקרבות לכבלי חשמל חשופים. "רוב הסופה מאחורינו", אמר.

נזקי הסופה סנדי בצפון מזרח ארצות הברית. רויטרס
"עד מחר נשקם את רוב התחבורה הציבורית"/רויטרס
נזקי הסופה סנדי בצפון מזרח ארצות הברית. רויטרס
נזקי הסופה סנדי בצפון מזרח ארצות הברית/רויטרס
נזקי הסופה סנדי בצפון מזרח ארצות הברית. רויטרס
נזקי הסופה סנדי בצפון מזרח ארצות הברית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully