וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכני הצעיר שמת בהתנחלות: "התכונן לגיבוש לסיירת"

יהושע בריינר

29.10.2012 / 9:30

אבל כבד בהתנחלות נווה דניאל לנוכח מותו של אלישיב לוביץ', בן 18, שהתמוטט ומת במהלך ריצה בסמוך ליישוב. "הוא היה אהוב על כל אחד אבל בעיקר היה ענו", סיפר חברו

הלם ואבל כבד שוררים בהתנחלות נווה דניאל שבגוש עציון בעקבות מותו הטראגי של אלישיב לוביץ', צעיר בן 18 תושב המקום, שהתמוטט ומת אמש (ראשון) במהלך ריצה בכביש סמוך ליישוב. על פי החשד לוביץ' לקה בלבו במהלך הריצה. אזרח שיצא להליכה גילה את לוביץ' מוטל בצד הדרך וכוחות מד"א שהוזעקו למקום ביצעו בו ניסיונות החייאה ולבסוף נאלצו לקבוע את מותו. "אלישיב התכונן לקראת גיבוש ליחידות קרביות ורצה להגיע לטופ, ליחידה הכי קרבית והכי מובחרת", כך סיפר חבר המשפחה, מנחם פריד. לוביץ' סיים בשנה שעברה לימודים בישיבה התיכונית "כינור דוד" שביישוב עטרת והתכונן לקראת גיבוש לסיירת מטכ"ל. אביו עדיאל עוסק בנדל"ן ואמו אילנה היא מורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אלישיב התכונן לקראת גיבוש ליחידות קרביות ורצה להגיע לטופ, ליחידה הכי קרבית והכי מובחרת". גוש עציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברו של לוביץ', שמעון פורט, סיפר לוואלה! חדשות כי אלישיב התאמן ממושכות לקראת יום הגיבוש של סיירת מטכ"ל. "הוא היה אדם מאוד אמיתי שהאמין במה שהוא עושה עד הסוף ומעולם לא עיגל פינות. הוא היה אהוב על כל אחד אבל בעיקר היה ענו. גם אחרי שעבר את אחד המבדקים לקראת הגיבוש למטכ"ל, הוא הצטנע מאוד ובהודעה ששלח לי הוא סיפר: 'היה ממש קשה ולא הייתי שפיץ, אבל בפוקס הצלחתי לקבל מטכ"ל'". פורט גם סיפר כי לוביץ' אהב מאוד את הארץ ובקיץ האחרון טייל בשביל ישראל.

"הוא השקיע מאמצים פיזיים ורוחניים רבים ולצערנו האירוע הקשה הזה התרחש", אמר פריד. "אלישיב היה בחור מאוד נחמד, שמח, אוהב טבע ומוזיקה. לא היה ידוע על בעיה בריאותית מיוחדת או חריגה וזה היה בראש מעייניו להגיע ולתרום לצה"ל. היישוב כולו וחבריו של אלישיב מקבלים בתדהמה את האירוע ומנסים לסייע למשפחה להתמודד עם המצב הקשה אליו נקלעו".

ראש הישיבה של לוביץ', "כינור דוד", הרב הרשקופ, סיפר כי "אלישיב היה אדם מאיר פנים וחייכן תמיד, אהוב על חבריו ובעל אור מיוחד שבא לידי ביטוי ביחסי אנוש. הוא תמיד חשב גבוה וחלם ללכת ליחידה מובחרת והיה משקיע רבות בכושר גופני. היה חשוב לו להגיע לשירות משמעותי".

אין חשד לאירוע לאומני או פלילי

לוביץ' רץ אמש בסמוך להתנחלות, מערבית לבית לחם, ובשלב מסוים התמוטט - ומת. מעט לאחר השעה 22:00 יצא להליכה אחד מתושבי ההתנחלות, שהבחין בצעיר מוטל חסר הכרה בצד הכביש המחבר בין ההתנחלות למאחז הסמוך, שדה בועז. למקום הוזעקו צוותי מגן דוד אדום שביצעו בצעיר פעולות החייאה, אולם לאחר מספר דקות נאלצו לקבוע את מותו.

כוחות משטרה שהגיעו לזירת האירוע לא איתרו סימני אלימות על גופת הצעיר, ולכן אין חשד כי מדובר באירוע על רקע לאומני או פלילי, וכיוון החקירה מוביל בשלב זה לחשד כי לוביץ' לקה בלבו במהלך פעילות ספורטיבית, חודשיים לאחר שחגג את יום הולדתו ה-18. מפקד משטרת גוש עציון ביקר בבית המשפחה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully