וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש אדמה חזק הורגש בקנדה, צונאמי היכה בהוואי

הרעידה, בעוצמה 7.7 בסולם ריכטר, היכתה במערב המדינה. בעקבות הרעידה פגע צונאמי בהוואי, ותושבי רצועת החוף פונו. הגל הראשון, בגובה מטר, כבר היכה באי: "קטן מהמצופה"

רעידת אדמה בעוצמה 7.7 בסולם ריכטר היכתה הבוקר (ראשון) בפרובינציה קולומביה הבריטית הנמצאת במערב קנדה. הרעידה גרמה להיווצרות גל צונאמי שפגע בחופי הוואי. עם שחרור אזהרת הצונאמי, פונו מבתיהם כ-100,000 תושבים המתגוררים באזור החוף. מהמרכז לאזהרות צונאמי נמסר כי הגל הראשון שפגע בחוף היה בגובה של כ-0.9 מטרים וכי בהמשך צפויים גלים נוספים, שעשויים להגיע לגובה של כשני מטרים.

"הצונאמי הגיע בשעה בה ציפינו לו", אמר לכלי התקשורת הגיאו-פיזיקאי ג'רארד פרייר, מהמרכז לאזהרות צונאמי. עם זאת, ציין כי "ציפינו שהגל יהיה מעט גבוה יותר". ראש העיר הונולולו, פיטר קרליסל, הנחה נהגים שנקלעו לשטפונות לנטוש את רכבם. "אם תתקעו ברכב, כדאי לכם לשקול לצאת ממנו ולנסות להגיע למקום גבוה יותר", אמר, "כרגע זה קריטי".

תושבי הוואי מצטיידים במזון, בשל אזהרת הצונאמי שפורסמה לאחר רעידת אדמה בעוצמה 7.7 בקנדה, אוקטובר 2012. AP
תושבי הוואי מצטיידים לקראת הצונאמי, הבוקר/AP

בעקבות הרעידה בקנדה, הופעלה קודם לכן אזהרת צונאמי גם במדינה ובאלסקה, אולם היא בוטלה לאחר זמן קצר. הרשויות בקנדה ביקשו מתושבים המתגוררים בסמוך לקו החוף להיות ערניים, ואכן, כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי כמה תושבים המתגוררים בקו החוף עלו למקום גבוה יותר.

תומס, עובד בבית מלון באזור בקנדה בו הורגשה הרעידה, דיווח כי הביט מהחלון וראה את הסירה שלו מתנדנדת בחוזקה. "זו הייתה רעידה די רצינית", אמר לסוכנות הידיעות AP. "גופי התאורה והתמונות במלון זזו במהירות, כמה מסגרות של תמונות נפלו על הרצפה", הוסיף. ג'ואן גירבאב, מנהלת בית מלון נוסף באזור, סיפרה: "ישבתי מול המחשב ואז הכל התחיל לזוז. זה נמשך אולי עשרים שניות. זה היה מאוד מפחיד, אני חיה כאן כל חיי ומעולם לא הרגשתי רעידה חזקה כזו".

מהמרכז הקנדי לרעידות אדמה נמסר כי רעש משנה שפקד את האזור לאחר הרעידה היה בעוצמה של 4.6 בסולם ריכטר. עם זאת, הרעידה לא הורגשה בערים גדולות בקנדה כמו ויקטוריה או ונקובר, שנמצאות בדרום המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully