וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוואי: סירה מהצונאמי ביפן נסחפה לחופי הונולולו

הרשויות ביפן דיווחו על התגלית האחרונה, שנמצאה על ידי צוות דייגים. הסירה, שאורכה חמישה מטרים, נבדקה על ידי משמר החופים מחשש לקרינה רדיואקטיבית שנפלטה מפוקושימה

מזכרת מקצה האוקיינוס: משמר החופים האמריקאי בהוואי מסר הלילה (שבת) כי צוות דייגים מצא סירת יחיד שנסחפה בעקבות הצונאמי ביפן ב-2011. משמר החופים הודיע כי צוות סירת הדיג " Zephyr" מצא את הסירה, באורך של כחמישה מטרים, כשהיא שלמה וצפה במרחק של כ-1,300 קילומטרים מחופי הונלולו.

סירה שנפלטה לחופי הוואי בעקבות הצונאמי ביפן ב-2011, אוקטובר 2012. AP
אחד מאנשי משמר החופים בודק את רמת הקרינה על הסירה/AP

מחלקת המדינה לקרקע ומשאבים טבעיים, משמר החופים והמכון הלאומי לאוקיינוסים ואטמוספירה בהוואי, יערכו אחר הצהריים (זמן מקומי) מסיבת עיתונאים משותפת כדי לדון על מציאת הממצא האחרון שנפלט לים בעקבות הצונאמי ביפן, כך דיווחו כלי התקשורת בהוואי.

משמר החופים האמריקאי בדק את הסירה מחשש לקרינה רדיואקטיבית ואישר כי היא אכן שייר של הצונאמי ביפן, לאחר שהקונסוליה היפנית איתרה את הבעלים של כלי השיט דרך משרד החוץ היפני. בעל הסירה ויתר על החזרתה, לאחר שעשתה מסע של למעלה מ-6,000 קילומטרים להוואי.

בחודש ספטמבר הרשויות בהוואי אישרו כי כלי שיט בצבע כחול שנמצא שט במים ליד אואהו, האי השלישי בגודלו במדינה, הוא החתיכה הראשונה מהריסות הצונאמי ביפן שהגיעה להוואי. הרשויות בהוואי קוראות לאזרחים שסבורים כי נתקלו בחלק מהשיירים של הצונאמי לדווח על הממצא. כמו כן, הציבור באזור התבקש להתרחק מהפריט ולא לגעת בו, מחשש לקרינה רדיואקטיבית שנפלטה מהכורים הגרעיניים בפוקושימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully