וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ לגוש השמאל-מרכז: התחייבו לא להמליץ על נתניהו

טל שלו

28.10.2012 / 1:21

ח"כ פרץ פנה לראשי המפלגות והציע להם לקיים מפגש שבו ידונו על הבחירות. בין היתר ביקש התחייבותם להמליץ בפני הנשיא על ראש מפלגת השמאל-מרכז שיקבל את מירב המנדטים

גוש השמאל מתאחד נגד הליכוד-ביתנו? ח"כ עמיר פרץ (העבודה) שוחח במהלך סוף השבוע עם ראשי מפלגות גוש המרכז והשמאל בניסיון להגיע להסכמות בנוגע לבחירות הקרובות, על רקע האיחוד בין הליכוד וישראל ביתנו.

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו מודיעים על איחוד לקראת הבחירות, אוקטובר 2012. עומר מירון
האם גוש שמאל יצליח לבלום את בחירתם המחודשת לממשלה? נתניהו וליברמן/עומר מירון

כחלק מהניסיון לבלום את בחירתו המחודשת של נתניהו לראשות הממשלה, שוחח פרץ במהלך סוף השבוע עם ראשי המפלגות והציע להם לקיים מפגש שבו יסוכמו הכללים לבחירות הקרובות, ועיקרם התחייבות שלא להמליץ על נתניהו לרשות הממשלה. פרץ שוחח עם יו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, יו"ר קדימה, ח"כ שאול מופז ועם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, וביקש מהם להתחייב באופן ציבורי לכך שלאחר הבחירות ימליצו בפני נשיא המדינה על ראש מפלגת השמאל-מרכז שיקבל את מספר המנדטים הגדול ביותר, ולא על נתניהו, שיעמוד בראשות מפלגת הליכוד-ישראל ביתנו המאוחדת, הצפויה להיות המפלגה הגדולה בכנסת הבאה.

"חייבים לשתף פעולה מול נתניהו וליברמן", אמר פרץ לראשי המפלגות. "הם עלולים להביא על ישראל עוד חמש שנים אבודות של קיפאון מדיני, פערים חברתיים וכרסום יסודות הדמוקרטיה. זוהי שעה של אחריות לאומית, חייבים לעשות הכל כדי ליצור מכנה משותף שיביא להסכמות לטובת עתיד המדינה".

לנשיא לא תהיה התלבטות קשה?

ראש הממשלה ושר החוץ הודיעו ביום חמישי על כוונתם לאחד את הליכוד וישראל ביתנו לרשימה אחת בבחירות הקרובות. אם תוצאות הבחירות ידמו לסקר שנערך עבור נתניהו, אזי הנשיא לא יתלבט על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה – שכן הליכוד-ישראל ביתנו צפויים לגרוף למעלה מ-50 מנדטים. סיבה נוספת היא נושא המשילות: נתניהו חשש מאוד מכך שאחרי הבחירות גם אם יוטל עליו להרכיב את הממשלה, יהיו בה מפלגות קטנות, על דרישותיהן - דבר שיקשה עליו את חופש הפעולה. ההערכה במערכת הפוליטית היא שנתניהו מבקש לאותת לגוש השמאל שבעוד הם מגייסים "כוכבים" חדשים כמעט מדי יום, הוא מרכיב מפלגה גדולה, בדומה למפא"י ההיסטורית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully