וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "אין סיכוי שנחבור לנתניהו וליברמן"

טל שלו ופנחס וולף

25.10.2012 / 20:26

יושבת ראש העבודה פסלה אפשרות של כניסה לממשלה בראשות נתניהו, שהכריז על איחוד עם ישראל ביתנו. יאיר לפיד הגיב גם הוא על האיחוד: "זה יום גרוע למדינה, וטוב ליש עתיד"

צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד

יושבת ראש העבודה, שלי יחימוביץ', הגיבה הערב (חמישי) על האיחוד של מפלגת הליכוד עם מפלגת ישראל ביתנו. בתשובה לשאלה האם תצטרף לממשלה בראשות המפלגה המשותפת לנתניהו וליברמן אמרה: "חיבור נתניהו וליברמן זו לא קואליציה, זו מפלגה חדשה קיצונית, גזענית וימנית. לא עולה על דעתי חבירה אליהם, צריך לפעול להפלת האופציה הזאת".

יחימוביץ' הוסיפה כי היא קוראת "לכל הכוחות המרכזיים במפה הפוליטית בישראל לחבור למפלגת העבודה בראשותי, המפלגה המרכזית הגדולה במפה הפוליטית כדי לא לאפשר לממשלת ליברמן נתניהו למשול". באירוע פתיחת קמפיין של המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, בבר אברקסס בתל אביב, חזרה יחימוביץ חזרה על קריאתה למפלגות להתאחד סביבה. היא התקבלה בקריאות "הו הא מי זה בא ראש הממשלה הבא". באירוע, אליו הגיעו גם רבים מהמתמודדים בפריימריז במפלגה - סתיו שפיר, איציק שמולי, חילי טרופר, מיכל בירן, נינו אבסדזה ועוד - קראה יחימוביץ' למצביעי הליכוד לחבור לעבודה. "היום רבים מכם איבדו בית, וחשים סלידה וזעזוע מהחיבור בין מפלגתכם שהייתה אמורה להיות מפלגה ממלכתית של העם, הפכה למפלגה אנטי-חברתית קפיטליסטית חזירית וכעת גם התחברה לשוליים גזעניים ומושחתים".

מנהיג מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב גם הוא על האיחוד המפתיע. "זה יום מצוין ליש עתיד אבל זה יום לא טוב למדינה. נמשך תהליך ההקצנה שהמערכת הפוליטית עוברת", אמר לפיד. "אחרי שמפלגת העבודה שברה חזק שמאלה, עכשיו הליכוד נטוע היום עמוק בימין המאוד קיצוני. זה טוב ליש עתיד כי היום אין לרוב הציבור הישראלי כתובת אחרת. רוב הציבור נמצא במרכז, הוא יצטרך לבוא ליש עתיד אם הוא רוצה שדעותיו ייוצגו".

לבני: "הבחירות הן בין מדינה קיצונית ומבודדת לבין מדינה ציונית ושפויה"

יושב ראש האופוזיציה, שאול מופז, אמר כי "זה סוף נשף המסכות של נתניהו". יושב ראש קדימה, שרק לפני חודשים אחדים עזב עם מפלגתו את ממשלת נתניהו חודשיים לאחר שהצטרף אליה, אמר כי "הליכוד יצא מהארון. המהלך הזה מוביל למפלגה רדיקאלית קיצונית שאינה מאמינה בהסכמי שלום. הרבה מאוד מצביעי ליכוד היום מתביישים במהלך הזה. הם לא יהיו שם במפלגה הקיצונית הזאת".

יושבת ראש קדימה לשעבר, ציפי לבני, הגיבה גם היא על הודעתו הדרמטית של ראש הממשלה. "היום ברור שהמאבק הוא על עתיד דמותה ומהותה הערכית של מדינת ישראל", כתבה לבני בדף הפייסבוק שלה. "הבחירות הן בין מדינה קיצונית ומבודדת לבין מדינה ציונית ושפויה. נולדתי בתנועת החירות ,אני יודעת מה הערכים שהליכוד אמור היה לייצג וזנח. הבחירה לא חייבת להיות בין קצוות וקיצוניות אלא בין הקיצונים למרכז ציוני שמאמין בישראל יהודית דמוקרטית ומאוזנת".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הערב את הודעתו המשותפת עם שר החוץ, אביגדור ליברמן, על ריצתם המשותפת בבחירות לכנסת ה-19. "זה יחזק מאוד את הממשלה, את ראש הממשלה, ואת המדינה", אמר נתניהו בפתח דבריו. השותף הטרי, אביגדור ליברמן, אמר בפתח דבריו כי "האיומים שישראל מתמודדת איתם, גם בתחום הביטחוני וגם בתחום הכלכלי, מחייבים משילות ויציבות. הממשלה הזאת, הקואליציה הזאת, הוכיחה שזו לא רק סיסמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully