וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר איתן: האיחוד שלנו עם ליברמן - חיסול הליכוד

בעוד איתן קרא לוועדת הליכוד לסכל את הריצה המשותפת, השר גדעון סער דווקא בירך: "יחדד הוויכוח עם השמאל". בישראל ביתנו נראה כי מעטים ידעו על המהלך: "אנחנו מופתעים"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

"אם האיחוד עם ישראל ביתנו ייצא לפועל, יהיה זה הסכם לחיסול תנועת הליכוד" – כך אמר הערב (חמישי) השר מיכאל איתן (ליכוד), בהתייחס להודעה הצפויה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החוץ אביגדור ליברמן, על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. "זהו איום על הדמוקרטיה הישראלית", הוסיף השר איתן, שקרא לחברי ועידת הליכוד להתכנס ולדחות את היוזמה.

עם זאת, בליכוד היו דווקא כאלה שבירכו על האיחוד. "המהלך יחדד את הוויכוח במערכת הבחירות בין הימין לשמאל", אמר הערב שר החינוך גדעון סער, לקראת ההודעה המשותפת, "אך מעבר לכך, יש בו פוטנציאל לחיזוק משמעותי של היכולת למשול ולהתמודד עם האתגרים האדירים שבפני ישראל ולחולל שינויים משמעותיים - לרבות שינויים בשיטת הממשל, במשילות ובשוויון בנטל".

"הליכוד הפך לאיום אסטרטגי על הדמוקרטיה"

במקביל, במפלגת ישראל ביתנו נראה כי מעטים ידעו על ההסכם הנרקם עם מפלגת השלטון. "אנחנו מופתעים בדיוק כמו שרבים בליכוד מופתעים", אמרו פעילים וגורמים במפלגה. ככל הנראה, ההסכם הפוליטי נרקם כמעט בלעדית על ידי ליברמן ונתניהו וכמעט ללא מעורבות גורמים נוספים במפלגה. למעשה, חלק מחברי הכנסת והשרים בכלל שוהים בחופשות או בסיורי עבודה בחו"ל. כך, למשל, שוהה השר יצחק אהרונוביץ' בסיור עבודה בדרום אמריקה, והשר סטס מסז'ניקוב נמצא בדרכו לאוקראינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן בכנסת, אפריל 2010. AP
ככל הנראה, ההסכם הפוליטי נרקם כמעט בלעדית על ידי השניים. ליברמן ונתניהו/AP

גם באופוזיציה לא נשארו אדישים למהלך. יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התייחסה הערב לאיחוד וציינה כי "הפשיזם של הספסלים האחוריים בליכוד נכנס כעת באיחוד עם ליברמן לקדמת הבמה". לדברי גלאון, "הליכוד הפך לאיום אסטרטגי על אופייה הדמוקרטי של ישראל, וכל מי שרוצה לשמור עליו חייב להתחייב כבר עכשיו שלא ייכנס ל'ממשלת ביברמן'. אני מתחייבת שמרצ לא תיכנס".

ח?כ יצחק הרצוג (עבודה) התייחס אף הוא לאיחוד ואמר כי מדובר ב"הוכחה לפאניקה שאחזה בשני המנהיגים מפני המגמה הברורה של רצון העם להחליף את השלטון. זו קואליציה קיצונית, אנטי חברתית ורעה לישראל המוכיחה את האמת – שנתניהו מחושק בידי הקיצונים. העבודה היא האלטרנטיבה היחידה להחלפת השלטון הקיצוני הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully