וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגי עמיר: "אני ויגאל בזים לאנשים שבאו לכיכר"

יהושע בריינר

28.10.2012 / 0:50

אחיו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ממשיך גם במלאת 17 שנים לרצח להצדיק את מעשיו. בתגובה לשאלה על תחושותיו בערב העצרת לראשונה כאדם חופשי אמר "כמו תמיד, תחושה של גועל"

רבבות השתתפו אמש (שבת) בכיכר רבין בעצרת השנתית לזכר ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, במלאות 17 שנים להירצחו. אלא שלא כולם שותפים לרוח הדברים שנישאו בכיכר. "אני ויגאל בזים לאנשים שבעצרת שבכיכר ולמה שהם מייצגים בעם הזה", כך אמר אמש לוואלה! חדשות חגי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, ששוחרר רק לפני מספר חודשים לאחר מאסר ממושך בגין חלקו ברצח.

כשנשאל עמיר, שזו הפעם הראשונה שמציינים את העצרת לזכר ראש הממשלה לשעבר כשהוא משוחרר, כיצד הוא חש לנוכח העצרת בכיכר כאדם חופשי, הוא השיב "כמו תמיד, תחושה של גועל. זו חבורה של צבועים ששונאים כל מי שרק קצת שונה מהם. הם גזענים בנפשם שמנסים להציג מראית עין של אנשים הגונים ומוסריים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטעים מיומנו של חגי עמיר כפי שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז ששוחרר מהכלא בחודש מאי, מבלה עמיר את עיקר זמנו יחד עם משפחתו ומתגורר עם הוריו בהרצליה. בין השאר החל עמיר לעבוד במסגרות שונות והפך להיות פעיל בפייסבוק, שם הוא גם משוחח עם גולשים, שחלקם מגנים אותו ומטיחים בו מילים קשות, וחלקם תומכים במעשיו ובמעשי אחיו.

בשבועות האחרונים העלה עמיר לרשת יומן שכתב בתקופת מאסרו, וחשף בו פרטים מהימים שלאחר הרצח ומחקירותיו על ידי המשטרה והשב"כ. כך, למשל, העלה עמיר לדף הפייסבוק שלו קטע של גולש בשם גלעד קליינר, שבו תקף האחרון את ההחלטה של תנועת בני עקיבא ליטול חלק בעצרת. "הלך הזרזיר אצל העורב בהשתתפותם בטקס הזיכרון לאותו צורר שידיו מגואלות בדם של אלפי יהודים, ושעוד בצעירותו ירה למוות ביהודים באלטלנה", ציטט עמיר.

עצרת לציון 17 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין בכיכר רבין בתל אביב. נמרוד סונדרס
העצרת לציון 17 שנים לרצח רבין/נמרוד סונדרס

עוד נכתב בדף הפייסבוק של עמיר: "אנשי בני עקיבא שהולכים להשתתף בטקס בכיכר מלכי ישראל - עליכם לדעת שדמם של כל הנרצחים היהודים הבאים יהיה גם בראשכם". עם זאת, שיבח עמיר את סניף התנועה באיתמר, שכפי שנחשף השבוע בוואלה! חדשות, יצאו נגד ההחלטה של ראשי התנועה להשתתף בטקס.

חלק מהגולשים בחרו לעקוץ את עמיר ולשאול אותו האם בכוונתו להגיע לכיכר רבין הערב. "יש שם משהו מעניין?", השיב עמיר. "מעלים זיכרונות", כתב גולש ושאל את עמיר, "זוכר איפה היית כשזה קרה?", ועמיר השיב: "ברור שאני זוכר, תהנה". יצוין כי עמיר צפוי להיות אורח של כבוד בטקס האזכרה השנתי לזכרו של הרב מאיר כהנא, מייסד תנועת כ"ך שייערך ביום חמישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully