וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"ניו יורק טיימס" כתב על ראש ממשלת סין - ונחסם

בעקבות תחקיר על ההתעשרות המואצת והמפתיעה של ג'יאבאו ובני משפחתו במהלך כהונתו, נחסם אתר האינטרנט של העיתון האמריקני ברחבי סין. דובר משרד החוץ: "החסימה – בהתאם לחוק"

לא מתעסקים עם סין: לאחר שמוקדם יותר היום (שישי) פרסם ה"ניו יורק טיימס" תחקיר על הונו של ראש הממשלה הסיני, וון ג'יאבאו, החליטה ממשלת סין לחסום את אתר העיתון בשטח המדינה. בתחקיר, שהתפרסם ימים לפני חילופי השלטון בסין, נכתב בין היתר כי שווי נכסי משפחתו של וון נאמדים בלא פחות מ-2.7 מיליארד דולרים.

בהודעה מטעם משרד החוץ של סין כונה הדו"ח "מריחה" ואף נטען כי למחבר הדו"ח ישנם "מניעים נסתרים". כמו כן, התייחס דובר המשרד לחסימת אתר ה"ניו יורק טיימס" וציין כי המהלך בוצע "בהתאם לחוק".

בדו"ח צוין בין היתר כי קרובים רבים של וון ג'יאבאו, בהם בנו, בתו, אמו, אחיו הצעיר ואחיו החורג, התעשרו באופן חסר תקדים במהלך כהונתו. על פי העיתון, "לרוב, הוסתרו שמותיהם של הקרובים מאחורי שכבות של שותפויות והשקעות שעירבו חברים, עמיתים לעבודה ושותפים עסקיים".

עוד נמצא כי קרוביו של וון החזיקו בבעלות על בנקים, חברות תכשיטים, חברות תקשורת ומיזמי תשתית – חלקם מחוץ לשטח סין. "הנכסים כללו פרויקט לפיתוח וילות בבייג'ינג, מפעל צמיגים בצפון סין וחברה שהשתתפה בבניית האצטדיון לאולימפיאדת בייג'ינג", נכתב. כמו כן, דווח כי על נכסיה של המשפחה נמנית גם חברת פינג אן, אחת מחברות הביטוח הגדולות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully