וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולין פאוול: אצביע לאובמה, המצע של רומני מעורפל

שר החוץ של ג'ורג' וו. בוש והרמטכ"ל לשעבר של ארה"ב אמר שבכוונתו להצביע שוב לאובמה: "הוא חילץ אותנו מעירק ויוציא אותנו מאפגניסטן". לדבריו, רומני משנה את דעתו כל הזמן

קולין פאוול, לשעבר שר החוץ של ארצות הברית, הביע הבוקר (חמישי) תמיכה מלאה במועמדותו של הנשיא המכהן, ברק אובמה, לכהונה נוספת בבית הלבן. בריאיון לתכנית הבוקר ברשת CBS, ציין פאוול כי הצביע לאובמה ב-2008, אחרי שהחליט לבסוף שלא לתמוך במועמד הרפובליקני, ג'ון מקיין. לדבריו, גם השנה בכוונתו להצביע לאובמה, בבחירות שייערכו ב-6 בנובמבר. "בחודש הבא, אצביע לנשיא ברק אובמה - ולסגנו, ג'ו ביידן".

פאוול כיהן כמזכיר המדינה בממשלו של הנשיא ג'ורג' וו.בוש. הוא נכנס לתפקידו בראשית 2001, במקומה של מדליין אולברייט, שפרשה בתום כהונתו של הנשיא ביל קלינטון. בכהונתו השנייה של הנשיא בוש, פרש פאוול מתפקידו, ובמקומו מונתה קונדוליזה רייס.

המרוץ לבית הלבן - סיקור מלא בוואלה! חדשות

מיט רומני נואם באקדמיה הצבאית בלקסינגטון, וירג'יניה. 8 באוקטובר 2012. Justin Sullivan, GettyImages
מיט רומני ב"נאום החוץ והביטחון" בווירג'יניה, בתחילת החודש/GettyImages, Justin Sullivan

פאוול, לשעבר רמטכ"ל צבא ארה"ב, אמר הבוקר כי מדיניות החוץ שמציג מיט רומני אינה ברורה דיה. "אני מכבד את רומני", הבהיר, "אבל אני חושב שהוא מציג עמדות מעורפלות ביותר מדי נושאים". לדברי פאוול, רומני משנה את דעתו בנושאי חוץ וביטחון לעתים תכופות מדי.

פאוול התעכב עד הרגע האחרון בהודעתו

לגבי אובמה, ציין פאוול כי הנשיא המכהן הצליח לחלץ את הצבא האמריקני מעירק ואף הציג מתווה לנסיגה מאפגניסטן. "אובמה גם לא הכניס אותנו למלחמות חדשות", אמר פאוול. הוא שיבח את אובמה על הישגיו הכלכליים, למרות שסייג ואמר כי מול הנשיא עומדים קשיים רבים בתחום. ואולם, הוא הביע ביטחון בכישוריו של אובמה ושל האומה כולה "לצאת מהתהום - ולהמריא מחדש". לסיום, פאוול הבהיר כי חרף הדברים הללו, הוא עדיין רואה בעצמו רפובליקני.

פאוול התעכב עד הרגע האחרון בהודעה במי בכוונתו לתמוך. לפי פרשנים בארה"ב, אם שר החוץ לשעבר האמריקני-אפריקני היה מעניק את תמיכתו דווקא למיט רומני, היה זה "פרס" גדול למועמד הרפובליקני, המתקשה מאוד לזכות באהדה בקרב המיעוטים בארה"ב. סקר שפורסם לפני כמה חודשים העלה כי 96% מהשחורים בארה"ב תומכים באובמה, והיתר תומכים במועמדים אחרים או שאינם מתכננים להצביע. אף לא אמריקני שחור אחד אמר כי בכוונתו לתמוך ברומני.


המרוץ לבית הלבן - כותרות אחרונות
אובמה קפץ לשיחה אצל ג'יי לנו - על מה הם דיברו?
כמעט כל השחורים בארה"ב תומכים באובמה, 0% ברומני
עשרים מדינות ברחבי העולם תומכות במועמד אחד: מיהו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully