וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 20 ממדינות העולם בעד אובמה, רק אחת לא

בזמן שהסקרים בארה"ב צמודים - בעולם יש כבר הכרעה ברורה. רשת בי.בי.סי ערכה במשך החודשיים האחרונים סקר בקרב 21 אלף בני אדם, עם מסקנה אחת: "מי רוצה להחליף סוס מנצח?"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

פחות משבועיים לבחירות, המרוץ לנשיאות ארצות הברית צמוד יותר מאי פעם – לפחות לפי הסקרים הארציים שמפרסמים מכוני הסקרים. אך מסקר חדש שהזמינה רשת BBC הבריטית ממכון globescan, עולה כי ברחבי העולם, לפחות, זוכה ברק אובמה לתמיכה גורפת.

בסקר השתתפו כ-21 אלף אנשים. הוא נערך בחודשים יולי-ספטמבר, ורבים מהנשאלים התראיינו פנים אל-פנים ובטלפון. משקלול הנתונים, עולה כי תושביהן של עשרים מבין 21 המדינות שנסקרו מעדיפים לראות את הנשיא המכהן בבית הלבן לארבע שנים נוספות.


המירוץ לבית הלבן- סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כ-21 אלף תושבי ברחבי העולם מעניקים לאובמה ניצחון מובהק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אובמה קיבל בממוצע את תמיכתם של כ-50% מהנסקרים, לעומת 9% בלבד שהעדיפו את רומני. האחוזים הנותרים שייכים אלה שלא הביעו העדפה לאף אחד מהשניים. בצרפת זוכה אובמה לתמיכה הרחבה ביותר: 72% מתושביה העדיפו שהנשיא המכהן ימשיך לכהונה נוספת, והיריב הרפובליקני גירד 2% תמיכה בלבד. גם אוסטרליה, קנדה, ניגריה ובריטניה נתנו לאובמה שיעור תמיכה של מעל ל-65%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"הבחירה של אובמה שיפרה את תדמיתה של ארה"ב בעולם"

התמיכה הרבה ביותר לה זכה המועמד הרפובליקני הייתה בקניה (18%) ובפולין (16%), אך גם בשתי המדינות האלה אובמה קיבל את מרב הקולות. בפקיסטן הונעקו לרומני 14% לעומת 12% לנשיא המכהן. שאר הנשאלים לא השיבו.

למרות שאובמה עומד כיום בפני מרוץ צמוד יותר מאשר שעמד בפניו במערכת הבחירות של 2008, הרי שהתמיכה העולמית בו – לפי הסקר הזה, לפחות – עדיין גבוהה מאוד. תוצאות הסקר דומות לסקר דומה שביצעה רשת BBC בבחירות הקודמות, בו אובמה הוביל על פני יריבו, ג'ון מקיין, בכל 23 המדינות שנסקרו.

יצוין כי בהשוואה לסקר הקודם, התמיכה העולמית באובמה עלתה ב-15 מדינות, ירדה בארבע מדינות ונשארה דומה בארבע מדינות אחרות. סטיבן קול, שעמד בראש אחת החברות שניהלו את הסקרים עבור מכון globescan, שיער כי בחירתו של אובמה בשנת 2008 שיפרה את תדמיתה של ארה"ב ברחבי העולם. לדבריו, "איש אינו רוצה להחליף סוס מנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully