וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: קצין בכיר הוצמד לפצצה והוצא להורג

ההוראה ניתנה על ידי המנהיג קים ז'ונג און, שדרש לחסלו "מראשו ומטה" ואילצו לעמוד בטווח אפס מהפצצה. ההערכה היא כי מדובר במגמת טיהור הצבא בו נוהג המנהיג מאז מות אביו

סגן שר הצבא של צפון קוריאה, קים צ'ול, הוצא אתמול (רביעי) להורג באמצעות פצצת מרגמה לאחר שלטענת מנהיג המדינה המבודדת, קים ז'ונג-און, הוא נראה שותה ומבלה בזמן ימי האבל הרשמיים לזכרו של אביו, המנהיג הקודם, קים ז'ונג איל. ז'ונג און הורה לחסלו "מראשו ומטה", ואילצו לעמוד בטווח אותו הפצצה לא תפספס.

בשנה האחרונה בלבד נפלו 14 בכירים בצבא צפון קוריאה קורבנות לטיהור בו נוקט ז'ונג און, חלקם באמצעות כיתת יורים. כמו כן, מאז כניסתו לתפקיד הוא עמד מאחורי הפיטורים של לפחות 31 בכירים. "כאשר קים ז'ונג און מונה למנהיגי צפון קוריאה, לאחר תקופת האבל על אביו, קציני צבא החלו להיעלם", דיווח מקור הבקיא בפרטים לעיתון מקומי.

בחודש יולי השנה הכריז במפתיע המנהיג על הדחת הרמטכ"ל רי יונג הו מתפקידו. ההערכה היא שמדובר במגמה מתמשכת שנוקט המהניג הטרי והצעיר של המדינה לסילוק הקצינים המבוגרים שהיוו בסיס לשלטון הדיקטטורי שביסס אביו, קים ז'ונג איל. יממה בלבד לאחר מכן הכריזה פיונגאינג על שמו של מפקד הצבא החדש, קצין אלמוני – ויס-מרשל היון יונג-צ'ול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully