וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים ז'ונג-און הוכתר כגנרל הראשי של צבא צ' קוריאה

18.7.2012 / 6:34

המערכת הצבאית בקוריאה הצפונית חווה טלטלות בימים האחרונים. תחילה הודח הרמטכ"ל הוותיק, במקומו מונה קצין אלמוני, והיום הודיע המנהיג על הכתרתו לבעל הדרגה הגבוהה ביותר

ימים ספורים בלבד לאחר שהדיח את הרמטכ"ל ומינה במקומו קצין אלמוני, הוכתר היום (רביעי) מנהיגה צפון קוריאה, קים ז'ונג-און, לגנרל הראשי של צבא המדינה. מדובר בדרגת הקצונה הגבוהה ביותר אליה ניתן להגיע בצבא.

שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און נואם בבירה פיונגיאנג, 15 באפריל 2012. רויטרס
בעל הדרגה הבכירה ביותר במדינה. קים ז'ונג-און/רויטרס

ריי יונג-הו, הרמטכ"ל של קוריאה הצפונית, הודח מתפקידו בסוף השבוע האחרון, וההערכה הייתה כי מדובר במגמה מתמשכת שנוקט המנהיג הטרי והצעיר של המדינה, קים ג'ונג-און, לסילוק הקצינים המבוגרים שהיוו בסיס לשלטון הדיקטטורי שביסס אביו, קים ג'ונג איל. הטלוויזיה הרשמית של המדינה פרסמה הודעה קצרה ביום ראשון, בה נאמר כי הנהגת מפלגת הפועלים החליטה לשלוח את סמכויותיו של וויס-מרשל ריי יונג-הו, בשל "מחלה" שפקדה אותו, וכי הוסכם "לשחרר אותו מכל חובותיו".

דרום קוריאה טרם התייחסה לעניין

יממה בלבד לאחר מכן הכריזה פיונגאינג על שמו של מפקד הצבא החדש, קצין אלמוני למדי, וייס-מרשל היון יונג-צ'ול. התקשורת במדינה הדיקטטורית לא פירטה רבות על היון, אלא שהוא חבר מאז ספטמבר 2010 בוועד המרכזי של מפלגת הפועלים, הגוף השלט במדינה המבודדת. באותו סבב מינויים, הוזנק לתפקיד הרמטכ"ל שהודח.

בקוריאה הדרומית טרם התייחסו באופן ישיר לסילוקו מהצבא של רמטכ"ל המדינה השכנה, שצבאה? נחשב אחד החזקים והחמושים ביותר בעולם. קוריאה הצפונית מאיימת על הדרום בהשמדה בנשק גרעיני, ותזוזות פתאומיות בפיקוד הבכיר שלה מעוררות אצלה חרדה, ולרוב מלוות בהעלאה מיידית של הכוננות הביטחונית.

עוד בנושא:
קוריאה הצפונית: קצין אלמוני במקום הרמטכ"ל שהודח
ניקוי אורוות בקוריאה הצפונית: קים הדיח את הרמטכ"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully