וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרטר: "מורסי הבטיח שלא יהיה שינוי בהסכם השלום"

טל שלו

21.10.2012 / 22:05

במסגרת מפגש מנהיגי עבר בירושלים, סיפר נשיא ארצות הברית לשעבר לנשיא פרס כי שוחח עם נשיא מצרים, וביקש ממנו לכבד את ההסכם עם ישראל. פרס: "מצרים עקבית בשימור השלום"

נשיא המדינה, שמעון פרס, נועד היום (ראשון) בירושלים עם משלחת ה"Elders" - קבוצת מנהיגי עבר העוסקת בסוגיות בינלאומיות, ובין השאר כוללת את נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר, ואת ראש ממשלת נורבגיה לשעבר, גרו ברונטלנד. המשלחת הגיעה לישראל לביקור בן יומיים, כדי לבחון את עתיד התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים, והיא צפויה לפגוש בהמשך הביקור גם את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה, ואת נשיא מצרים מוחמד מורסי בקהיר.

ג'ימי קרטר בסילוואן. רויטרס
"לא יהיו שינויים בהסכם עם מצרים ללא הסכמת ישראל". קרטר במהלך ביקור במזרח ירושלים ב-2010/רויטרס

במהלך הפגישה בירך פרס את המשלחת על עשייתה לקידום השלום, ונזכר עם קרטר, ראש המשלחת, במעורבותו בחתימת הסכם השלום עם מצרים ב-1979. קרטר התייחס למצבו של הסכם השלום בין ישראל ומצרים, וסיפר לפרס: "נפגשתי עם הנשיא מורסי פעמים רבות, הן לפני היבחרו והן לאחר שנבחר, וביקשתי ממנו לכבד את הסכם השלום עם ישראל". לדברי קרטר, "מורסי הבטיח לי כי לא יהיה שינוי בהסכמים הקיימים בין מצרים לישראל ללא הסכמתה של ישראל".

פרס תיאר את המצב המדיני שקדם לחתימת הסכמי השלום עם מצרים וירדן, ואמר: "הסכמי השלום, אשר נראו באותה התקופה כבלתי אפשריים, הפכו לאפשריים". לדבריו, "גם היום, הן מצרים והן הממלכה ההאשמית עקביות בשימור השלום, וכך גם ישראל, ואני תקווה כי עם הפלסטינים נוכל לשוב לשולחן המשא ומתן כדי להשלים הסכם שלום מלא בינינו, במסגרתו ישכנו שתי מדינות לשני עמים".

במסגרת המפגש הסביר קרטר כי מטרת הביקור היא "להבין ולגבש את עמדתנו בנוגע לאפשרויות לקידום תהליך השלום העומדות על הפרק". לדבריו, "באנו להעריך מהן תכניות השלום הקיימות על פני השטח ומהם הסיכויים להתקדם בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully