וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מורסי לצרפת: ישראל לא מכבדת את הסכם השלום"

ניר יהב

27.9.2012 / 10:11

העיתון "אל-חיאת" דיווח כי בפגישה עם נשיא צרפת, טען נשיא מצרים כי הענקת זכויות לפלסטינים היא חלק מההסכם, וישראל לא מכבדת סעיף זה. "הישראלים לא נעים לכיוון הזה בכלל"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

נשיא מצרים מוחמד מורסי סבור שישראל אינה מכבדת את הסכם השלום עם ארצו. גורם צרפתי המעורה בפרטי פגישתם של מורסי ושל עמיתו הצרפתי, פרנסואה הולנד, בסוף השבוע, אמר הבוקר (חמישי) לעיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, כי מורסי אמר במהלך הפגישה שברור לו שעליו לכבד את הסכם השלום עם ישראל, "אולם יש לכבד את כל הסעיפים שלו. הענקת זכויות לפלסטינים היא חלק מההסכם וישראל כרגע לא מכבדת סעיף זה", אמר.

לדברי הגורם, שני הנשיאים דנו בעיקר בשלושה נושאים: הסוגיה הפלסטינית, אירן וסוריה. מורסי אמר לעמיתו הצרפתי כי חצי-האי סיני "היא סוגייה מצרית", ובהתייחסו לפרויקט הגרעין האירני, אמר: "כל עוד ישראל אינה מכבדת את הסכם אי-הפצת נשק גרעיני, אי אפשר לדרוש מאירן להיענות לקהילה הבינלאומית". מורסי המליץ גם להולנד להתמודד עם אירן "בצורה אמינה".

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, נואם בפני העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, ספטמבר 2012. רויטרס
מורסי אתמול בנאומו באו"ם/רויטרס

בהתייחסו לסוגיה הפלסטינית הביע מורסי, שנאם אתמול בעצרת הכללית של האו"ם, תמיכה בלתי-מתפשרת בדרישות הפלסטינים. "הדבר הכי חשוב לי הוא שהפלסטינים ישיגו את זכויותיהם. מה שאני רואה הוא שהישראלים לא נעים לכיוון הזה בכלל, אלא דווקא להפך. אני מבקש שיושקעו יותר מאמצים על מנת שהפלסטינים ישיגו את זכויותיהם ושיקימו בהקדם האפשרי מדינה פלסטינית". עוד אמר כי משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, "חייב להסתלק".

אתמול אמר ד"ר יאסר עלי, דוברו של נשיא מורסי, כי למצרים אין כרגע כל כוונה להכניס שינויים להסכם השלום עם ישראל. בהתייחסו לדבריו שצוטטו מפי אחד מיועציו של מורסי, ולפיהם מצרים מתכוונת לשנות את סעיף ד' בנספח הצבאי של הסכם השלום, אמר עלי: "כל הצהרה מפי יועץ כלשהו מבטאת רק את עמדתו ולא את עמדת הנשיא".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עוד בנושא
מורסי באו"ם: "די לגזילת אדמות פלסטיניות בידי מתנחלים"
מורסי: "כל עוד אין צדק פלסטיני - הסכמי קמפ דיוויד לא יושמו"
בכיר מצרי: "שינוי בהסכם השלום - עניין של זמן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully