וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי: "כל עוד אין צדק פלסטיני - הסכמי קמפ דיוויד לא יושמו"

ערב ביקורו בארה"ב, אמר נשיא מצרים ל"ניו יורק טיימס" כי הוא מצפה מהעולם לכבד את המסורת המוסלמית. "לא אמנע מאישה להתמודד בבחירות, אבל האם אצביע לה? זה משהו אחר"

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, לא חושש לומר לאמריקאים מה הוא חושב: בראיון לעיתון ה"ניו יורק טיימס" התבטא איש האחים המוסלמים בחריפות בשורה של נושאים הנוגעים ליחסיה השבריריים של ארצות הברית עם הממשלה החדשה במצרים, ואף וציין כי לארה"ב אין זכות להפציר במצרים לקיים את הסכמי קמפ דיוויד עם ישראל - מאחר וארה"ב עצמה הפרה את התחייבותה בהסכם משנת 1978 לקידום עצמאות פלסטינית. "כל עוד אין שלום וצדק עבור הפלסטינים, ההסכם לא יושם", אמר מורסי.

לראשונה זה 33 שנה: נשיא מצרים נחת בטהרן. רויטרס
"אין מקום לשפוט את העם המצרי לפי אותן אמות מידה בהן נשפטים הגרמנים או הסינים". מורסי ואחמדינג'ד בטהרן, לפני חודש/רויטרס

בראיון הפגין מורסי תפיסת עולם שמרנית יחסית, וציין כי הוא מצפה מארה"ב לכבד את התרבות המצרית והמוסלמית. "אין מקום לשפוט את העם המצרי לפי אותן אמות מידה בהן נשפטים הגרמנים או הסינים", אמר מורסי, "כאשר המצרים מחליטים דבר מה, כפי הנראה זה לא יתאים לארה"ב – וההפך". לדבריו, "אני לא אמנע מאישה להתמודד בבחירות לנשיאות, זה לא אסור על פי חוק. אבל אם תשאל אותי האם אני אצביע עבורה, זה כבר משהו אחר, זה שונה".

"לא נשלים עם הפגנות אלימות"

מורסי, שצפוי להגיע היום (ראשון) לביקורו הרשמי הראשון בארצות הברית כנשיא מצרים, ביקש להיפגש במהלך השבוע עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה – אולם לדברי מקורבים לשני הנשיאים, הצעתו של מורסי התקבלה בקרירות בבית הלבן ובסופו של דבר ירדה מן הפרק. כשנשאל מורסי בראיון האם הוא רואה בארה"ב בעלת ברית, ענה בחיוך כי "זה תלוי כיצד אתם מגדירים בעלת ברית" - ברמיזה לאמירתו של אובמה לאחרונה, שאמר כי "מצרים אינה בעלת ברית". לאחר פרסום הדברים, מיהר הבית הלבן להוציא הודעת הבהרה בה נכתב כי מצרים הייתה ונותרה שותפה ותיקה של ארה"ב.

על אף שרק אתמול שיגר אובמה איגרת למורסי בה הודה לו על מאמציה של מצרים להגן על שגרירות ארה"ב בקהיר מפני מפגינים, בבית הלבן נשמעה בימים האחרונים ביקורת על השתהותו של מורסי בגינוי ההפגנות האלימות. בראיון ציין מורסי כי אכן "לקח את הזמן" עד שהגיב כדי לא להלהיט את הרוחות, אך במקביל טיפל בנחישות באלימות. "אנחנו לא מוכנים להשלים עם אלימות מסוג זה, אבל יש להתמודד עם המצב בחוכמה".

מורסי התייחס לחששות הנובעים מהיותו חבר במפלגת האחים המוסלמים במצרים, וציין כי "אין ניגוד" בין היותו נאמן לעקרונות התנועה לבין תפקידו. "הוכחתי שאני עצמאי בכך שנקטתי בצעדים שנכונים עבור מדינתי", אמר מורסי, "אם אני רואה רעיון טוב שמקורו באחים המוסלמים אני אאמץ אותו, ואם אני רואה משהו במפלגה הליברלית – אני אאמץ גם אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully