וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: ספרו של ג'ימי קרטר על ישראל - הונאה

גלעד גרוסמן

3.2.2011 / 12:25

חמישה אזרחים אמריקאים הגישו תביעה נגד הנשיא האמריקאי לשעבר והוצאת הספרים שפרסמה את ספרו "ישראל: שלום, לא אפרטהייד". לטענתם, קרטר סילף במכוון בהתאם לתפישה האנטי-ישראלית שלו

לבית המשפט הפדרלי בניו יורק הוגשה השבוע תביעה ייצוגית נגד נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ימי קרטר, והוצאת הספרים "סיימון ושוסטר". התובעים טוענים שספרו של קרטר "פלסטין: שלום, לא אפרטהייד", מכיל מספר רב של טענות מטעות במודע, שמטרתן הולכת הקוראים שולל, מתוך כוונה לקדם את אג'נדת התעמולה האנטי-ישראלית שלו.

בתביעה, הנאמדת ביותר מחמישה מיליון דולרים, נכתב שהספר זוכה למשקל רב בשל מעמדו המיוחד של קרטר כנשיא לשעבר, שכביכול מציג תיעוד היסטורי מדויק של המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. "התובעים, וכל מי שרכש את הספר, עשה זאת בהסתמך על כך שהאירועים מתוארים על ידי הנתבע באופן מדויק, מלא והוגן, כפי שהתרחשו במציאות. למעשה, הספר מלא בשקרים, השמטות והטעיות, שנועדו לקדם את התעמולה האנטי-ישראלית של קרטר", נכתב בתביעה.

התובעים, חמישה אזרחים אמריקנים, טוענים באמצעות עורכי הדין ניצנה דרשן-לייטנר ודייויד שיין, כי קרטר הפר את חוקי הגנת הצרכן בניו יורק, ובפרט את הסעיף האוסר על הונאה במהלך ניהול עסקים. זאת, מכיוון שהתכנים בספר מוצגים כעובדות ולא כפרשנות של קרטר. לטענת עורכי הדין, מדובר בפעם הראשונה בה נתבעים נשיא לשעבר ובית הוצאה לאור בגין הפרת חוקי הגנת הצרכן, עקב פרסום מידע מסולף ביודעין.

"עוזריו של ג'ימי קרטר גינו את הספר"

עוד נטען בתביעה, כי לאחר פרסומו של הספר, כמה מעוזריו הקרובים של קרטר, מתוכם אנשי ציבור ואנשי אקדמיה אשר היו מעורבים באופן אישי באירועים המתוארים בספר, גינו את הספר כשקרי. למרות שהוצגו בפני קרטר וההוצאה לאור ראיות חותכות רבות לכך שמה שמוצג בספר הוא שקרי, הם סירבו לערוך בו כל שינוי.

בתביעה מובהר כי היא אינה עוסקת בזכותו של הנשיא לשעבר לפרסם ספר שישמש להצגת "ההטיה האנטי-ישראלית שלו", או כל עמדה אחרת "שהוא או תומכיו הכלכליים מעוניינים לקדם". "התובעים גם לא טוענים כי הוא אינו רשאי להשתמש בסילופים, פרשנות שגויה, רמזים מטעים או אפילו שקרים בוטים", נכתב בתביעה. "התובעים אפילו מודים שאין בכך שום הפתעה, בהתחשב בעמדתו הידועה של קרטר נגד ישראל ובאינטרסים של אויביה המושבעים של ישראל, שתומכים במרכז קרטר במיליוני דולרים". עם זאת, הם טוענים כי לא ניתן לקדם ספר זה כתיאור מדויק של האירועים שהתרחשו במציאות.

"התביעה תחשוף את כל הכזבים המוצגים בספרו של קרטר, ותוכיח כי שנאתו כלפי ישראל היא זו שהובילה אותו לביצוע הטעיה זו של הציבור", אומרת עו"ד דרשן-לייטנר. "הוא זכאי להחזיק בדעותיו, אבל להטעיות ולשקרים אין מקום ביצירת ההיסטוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully