וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המחבל בניו יורק למד על פצצות ממגזין ברשת?

18.10.2012 / 11:32

מפכ"ל המשטרה ריימונד קלי העריך שהצעיר שניסה להפעיל אמש מכונית תופת עצומה במרכז מנהטן לא קיבל השראה מבכירי אל-קאעדה - אלא מהכתבה "כך תרכיב פצצה במטבח של אמא שלך"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מפקד המשטרה של העיר ניו יורק, ריימונד קלי, חשף הבוקר (חמישי) פרטים נוספים על חקירתו של אזרח בנגלדש, שנעצר אמש בתרגיל עוקץ, במסגרתו ניסה לפוצץ את סניף הבנק הפדרלי בעיר. זהו אחד מ-12 סניפיו הארציים של הבנק המרכזי של ארה"ב - הפדרל ריזרב שמושבו בוושינגטון. סוכני FBI עצרו את קוואזי מוחמד רזוואן אל-אחסאן נאפיס, בן 21, בשעות הערב המאוחרות של יום שלישי.

הסוכנים הסמויים, שעקבו אחריו כמה חודשים, נתנו לנאפיס מכונית מסחרית ובה אלף פאונד (כ-450 קילוגרמים) של חומר נפץ, שככל הנראה היה מזויף, או שמנגנון ההפעלה שלו היה תקול. נאפיס ניסה לגרום לפיצוץ מרחוק, מבית מלון סמוך, ונעצר מיד.

מעצרו של קוואזי מוחמד רזוואן אל-אחסאן נאפיס, שניסה להפעיל מטען חבלה מדומה בבנק הפדרלי בניו יורק. 17 באוקטובר 2012. רויטרס
קוואזי נאפיס, שני מימין, בשימוע בזק בבית המשפט, הבוקר/רויטרס

לדברי המפכ"ל קלי, נאפיס בא לארצות הברית מתוך כוונה מובהקת לבצע פיגוע טרור. קלי אמר כי בניגוד לטענתו של נאפיס, לפיה קיבל השראה מבכירים בפלגים השונים של אל-קאעדה, שכמה מהם כבר חוסלו, ייתכן שהצעיר שנתפס קיבל השראה בעיקר מהמגזין המקוון של הארגון, שבגיליונו הראשון פרסם כתבה תחת הכותרת "כך תוכל להרכיב פצצה במטבח הביתי של אמא שלך".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מעצרו של קוואזי מוחמד רזוואן אל-אחסאן נאפיס, שניסה להפעיל מטען חבלה מדומה בבנק הפדרלי בניו יורק. 17 באוקטובר 2012. רויטרס
המפכ"ל ריימונד קלי מספר על פרטי החקירה, לפנות בוקר בניו יורק/רויטרס

המפכ"ל קלי ערך מסיבת עיתונאים קצרה, בה חשף חלק מפרטי החקירה. "נאפיס הגיע לארה"ב בחודש ינואר השנה, לכאורה בכוונתה ללמוד בקולג' במדינת מיזורי".

לדברי המפכ"ל, נאפיס הגיע, למעשה, "מתוך כוונה מוצהרת לעשות 'סוג של ג'יהאד' בתוך גבולות ארצות הברית". קלי סיפר שהחשוד סייר במתחם הבורסה לניירות ערך בניו יורק , וגילה שיש שם אבטחה משמעותית - ולכן שינה את מטרתו ופנה לבנק הפדרלי.

לפי המשטרה, נאפיס טען בפני החוקרים שכבר עם הגעתו לניו יורק בתחילת השנה, הוא הצליח ליצור קשר עם גורמי אל-קאעדה מעבר לים. ואולם, לא נמצאו כל ראיות שתומכות בטענה הזו, ולא נמצאה הוכחה שהוא אכן עבד בשירות ארגון הטרור הזה. גם ב-FBI לא הצליחו לאמת את הטענה שנאפיס הוכוון מבחוץ, ונראה שהוא פעל כ"זאב בודד".

לפי מקורות נוספים המעורבים בחקירה, נאפיס שקל לפגוע במטרות אחרות לפני שבחר את הבנק הפדרלי בניו יורק. בין היתר, הוא בחן לפגוע ב"גורם בכיר", שלפי ה-FBI זוהה כנשיא, ברק אובמה, המתמודד בימים אלה לכהונה נוספת מול המועמד הרפובליקני מיט רומני. בקרוב ייצא לאקרנים סרט חדש המתאר את השתלשלות המבצע שיזם אובמה לחיסול מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן, בחודש מאי של השנה שעברה.

מיקום הבנק הפדרלי באי מנהטן (העזרו בחצים כדי לנווט במפה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully