וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בן 18 ניסה לבצע פיגוע בפאב בשיקגו - ונעצר

הצעיר, עאדל דאווד, נעצר לאחר שניסה להפעיל במכוניתו מטען דמה שהועבר לו על ידי ה-FBI. במעקב שניהלה הבולשת אחריו התוודה בפני סוכן סמוי: "רוצה להרוג לפחות עשרה אנשים"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

צעיר מוסלמי נעצר ביום שישי האחרון לאחר שניסה לפוצץ מכונית תופת מול פאב בעיר שיקגו בארצות הברית, כך הודיעה אתמול הבולשת הפדרלית במדינה (FBI). הצעיר בן ה-18 נעצר בתום מבצע מורכב מצד הבולשת, שבתום מספר חודשי מעקב חשאי העבירה לידיו מטען דמה. לאחר מכן, תפסה הבולשת את הצעיר מנסה ללא הצלחה לפוצץ את המטען בלב העיר ועצרה אותו במקום.

המבצע הוצא לפועל לאחר שהצעיר, עאדל דאווד, התוודה בפני סוכני FBI סמויים שיצרו עמו קשר כי הוא מתנגד להטפות במסגד המקומי נגד פעילות טרור איסלמית. בעיתון ה"שיקגו טריביון" דווח כי הצעיר אמר לסוכנים הסמויים כי הוא ניסה להוביל חברים נוספים אחריו, אולם לבסוף נאלץ לפעול לבדו.

"אחי, זה קשה להגיד לאנשים להיות טרוריסטים", כתב דאווד בהתכתבות שערך עם אדם שחשב לידידו, ולמעשה היה סוכן סמוי מטעם הבולשת. "אפילו השייח' שלי אמר לי להפסיק לדבר על ג'יהאד. אחי, אני הולך להיות ההפך מזה". על פי החשד, דאווד, אזרח ארה"ב המתגורר בפרבר הילסייד, נהג לפרסם באינטרנט מידע לגבי רצח אזרחים אמריקאים מאז אוקטובר בשנת 2011.

לאחר מספר חודשי מעקב, אחד הסוכנים הסמויים ציין בפני דאווד כי יש לו בן דוד שמעוניין לבצע פיגוע. על פי החשד, דאווד השיב כי ישמח לפגוש את אותו בן דוד – שלמעשה היה אף הוא סוכן סמוי. על פי ה"שיקגו טריביון", דאווד אף ציין בפני הסוכן כי "אם ייהרגו רק חמישה, עשרה אנשים, אני לא אהיה מרוצה".

בסופו של דבר, הגיע דאווד עם המטען המזוייף אל הפאב, ששמו לא הותר לפרסום. הוא החנה את רכבו בפתח, ניסה להפעיל את המטען והתרחק לעבר סמטה בקרבת מקום. דאווד, שהופתע לגלות כי המטען מזוייף, נעצר במקום. הוא יובא בפני שופט מחר אחר הצהריים, כאשר החשדות המיוחסים לו הם ניסיון לפגיעה המונית ולהרס מבנה באמצעות חומר נפץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully