וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל פיגוע בניו יורק: ניסה לפוצץ מסחרית - ונעצר

17.10.2012 / 22:16

אזרח בנגלדש בן 21 נעצר לאחר שניסה לפוצץ את הרכב המסחרי, בו האמין כי יש כ-450 ק"ג של חומרי נפץ, במרכז הסחר העולמי. סוכני FBI שכביכול שיתפו עמו פעולה הובילו למעצרו

הבולשת הפדרלית ומשטרת ניו יורק עצרו אדם בחשד שתכנן לפוצץ את בניין הבנק הפדרלי במנהטן, כך הודיעו הערב (רביעי) משרד המשפטים האמריקאי ומשרד התובע הכללי בארה"ב. על פי הדיווחים, קאזי מוחמד רזוונול אחסן נאפיס, אזרח בנגלדש בן 21, נעצר לאחר שניסה לפוצץ רכב מסחרי אשר האמין כי בתוכו כ-450 קילוגרם של חומרי נפץ.

עוד דווח, כי סוכני ה-FBI הם שהובילו את החשוד לנסות לבצע את הפיגוע, לאחר שבמשך חודשים העמידו פנים שהם שותפיו לתכנון. ב"ניו יורק פוסט" דווח כי הבוקר, לאחר שהחנה את הרכב המסחרי, הלך החשוד לבית המלון "מילניום" שבסמוך למרכז הסחר העולמי, משם הוא חייג לטלפון הסלולרי שהיה ברכב ואמור היה לגרום לפיצוץ. אך, כאמור, הרכב לא התפוצץ והוא נעצר על ידי הסוכנים הפדרליים.

בהודעה מטעם שני המשרדים נמסר כי נאפיס יואשם בניסיון לעשות שימוש בנשק להשמדה המונית ובניסיון לספק תמיכה חומרית לאל-קאעדה. "ניסיון להחריב בניין ולהרוג או לפצוע מספר עצום של אזרחים חפים מפשע הוא רציני ככל שהדמיון יכול לתאר", אמרו ב-FBI. "חשוב להדגיש שהציבור מעולם לא היה סכנה במקרה הזה כיוון ששניים משותפיו של הנאשם היו למעשה מקור של ה-FBI וסוכן סמוי של ה-FBI. ה-FBI ממשיך להציב את סיכול הטרור בראש סדר העדיפויות".

נאפיס הגיע לארה"ב בחודש ינואר השנה וסימן מספר מטרות אפשריות לתקיפה, בהן הבורסה בניו יורק, אך לבסוף כאמור החליט להתמקד בבניין הבנק הפדרלי במנהטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully